سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تامین نشدن آب برابر با یکسان شدن کشت و صنعت دهخدا با خاک

معاون کشاورزی کشت و صنعت توسعه نیشکر دهخدا گفت: در صورتیکه آب موردنیاز اراضی نیشکر تامین نشود، شرکت با خاک یکسان شده و ۲ هزار نیرو اخراج می‌شوند.

حکیم ناصری معاون کشاورزی کشت و صنعت توسعه نیشکر دهخدا در تشریح آخرین وضعیت اراضی نیشکر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: سازمان آب و برق عقیده دارد که نباید شلتوک کشت شود، بنابراین هم کشاورزان و هم شرکت دهخدا حق برداشت آب ندارند، پس آب پشت سد سهمیه چه کسانی است؟ این در حالی است که با توجه به حجم آب پشت سد، هردو می‌توانیم از آب برداشت کنیم، برنامه‌ای هم به سازمان ارائه شده و آن‌ها نیز قبول کردند، اما همچنان در این زمینه مقاومت می‌کنند.

او میزان رشد نیشکر طی پارسال در همین فصل را ۲۰ سانتیمتر عنوان کرد و افزود: هم اکنون نیشکر‌ها فقط ۵ سانتیمتر رشد کرده اند، ضمن اینکه پارسال در همین بازه زمانی ارتفاع نیشکر ۱۳۰ سانت بود، ولی هم اکنون شاهد کاهش رشد آن هستیم و قامت آن‌ها به ۸۸ سانت رسیده، به عبارتی دیگر هر ۲.۵ سانت در هر هکتار یک تن نیشکر است.


بیشتر بخوانید:


ناصری با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت نیشکر هستند، اظهار کرد: با کاهش ارتفاع نیشکر‌ها با اُفت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن محصول مواجه خواهیم شد، به عبارت دیگر ۱۰ درصد این میزان که شکر باشد، در مجموع یک هزار و ۵۰ تن شکر به دست می‌آید و در حال حاضر در این زمینه متضرر شده ایم و اگر این روند ادامه پیدا کند، باعث خشک شدن و نابودی نیشکر‌ها شده و این شرکت تولیدی با ۲ هزار نفر نیروی انسانی با خاک یکسان خواهد شد.

معاون کشاورزی کشت و صنعت توسعه نیشکر بیان داشت: سال ۹۸ با پدیده سیلاب و نابودی اراضی مواجه بودیم، ولی با تلاش و همت همگانی زمین‌ها احیا شدند و تولید از سرگرفته شد و امسال نیز با بزرگنمایی خشکسالی و نبود آب باید شاهد نابودی شرکت، توقف تولید و بیکاری کارکنان باشیم.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.