سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برترین بازیکنان رقابت های فوتبال کوپا آمریکا تا مرحله نیمه نهایی

رقابت‌های فوتبال کوپا آمریکا بامداد یکشنبه، ۲۰ تیرماه به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های کوپا آمریکا بامداد یکشنبه با برگزاری دیدار فینال میان تیم‌های ملی فوتبال برزیل و آرژانتین به پایان می‌رسد. 

مسابقات کوپا آمریکا به پایان خود نزدیک می‌شود و تیم‌های ملی فوتبال آرژانتین و برزیل در فینال این مسابقات، بامداد یکشنبه، ۲۰ تیرماه به مصاف هم می‌روند.

مرحله نیمه نهایی کوپا آمریکا شاهد رقابت‌هایی جذاب و سطح بالا بود. لیونل مسی و نیمار، ۲ فوق ستاره حال حاضر دنیای فوتبال با درخشش خود تیم‌های ملی کشورشان را به دیدار  فینال هدایت کردند.

پرو و کلمبیا در مرحله نیمه نهایی به ترتیب به مصاف برزیل و آرژانتین رفتند، اما نتوانستند مقابل حریفان قدرتمندشان کاری از پیش ببرند.

در این گزارش ۵ بازیکن برتر این رقابت‌ها تا مرحله نیمه نهایی را معرفی می‌کنیم.

۱- امیلیانو مارتینز - آرژانتین 

با وجود این که امیلیانو مارتینز نخستین بازی ملی خود را در سال ۲۰۲۱ انجام داده، اکنون انتخاب اول برای ایستادن درون دروازه تیم ملی کشورش است. 

مارتینز یکی از بهترین دروازه بانان فصل گذشته لیگ برتر بود و همراه با استون ویلا فصل خوبی را پشت سر گذاشت. 

او با عملکرد خوبش در ضربات پنالتی، مهر صعود آرژانتین به دیدار فینال کوپا آمریکا را زد. 

این دروازه بان آرژانتینی پس از چند سال نیمکت نشینی در آرسنال تبدیل به دروازه بان شماره یک استون ویلا شده است. او اکنون پیراهن شماره یک تیم ملی را هم به خود اختصاص داده است. مارتینز سزاوار همه تحسین‌هایی است که دریافت کرده و تلاش خواهد کرد تا این بار ناجی دروازه آلبی سلسته در فینال کوپا آمریکا ۲۰۲۱ باشد. 

۲- لیونل مسی - آرژانتین 

بدون شک لیونل مسی یکی از بهترین بازیکنان کوپا آمریکا ۲۰۲۱ بوده است. این بازیکن ۳۴ ساله تا کنون ۴ گل زده و پنج پاس گل در این مسابقات داده است. او در دیدار مرحله نیمه نهایی به لوتارو مارتینز پاس گل داد و در ضربات پنالتی هم گلزنی کرد.

لیونل مسی تا کنون با تیم ملی آرژانتین موفق نشده قهرمانی در رقابت مهمی را تجربه کند و به همین دلیل در کوپا آمریکا فشار زیادی روی او است. 

ستاره آرژانتینی ۲۰ تیرماه فرصت دارد تا با پیروزی مقابل برزیل، تنها جای خالی در کلکسیون افتخاراتش را پر کند. مسی و تیم ملی آرژانتین تا کنون در فینال‌ها عملکرد خوبی نداشتند و باید در دیدار فینال کوپا آمریکا شرایط را به سود خود تغییر دهند. 

۳- نیمار - برزیل 

نیمار در مرحله نیمه نهایی موفق نشد گلزنی کند، اما با این حال تاثیرگذاری او در پیروزی تیم ملی کشورش مقابل تیم ملی پرو انکار نشدنی است. 

نیمار با حرکات تکنیکی خود برای برزیل گره گشا بوده است و این بازیکن اکنون الهام بخش هم تیمی هایش به شمار می‌رود. 

او مقابل پرو ۲ پاس کلیدی داد و آمار ۸۷ درصد پاس سالم را ثبت کرد. این بازیکن ۲۹ ساله مشتاق قهرمانی در کوپا آمریکا است، اما برای بالای سر بردن جام قهرمانی این رقابت‌ها باید مقابل آرژانتین در بهترین فرم خود قرار داشته باشد. 

نیمار با لیونل مسی رابطه خوبی دارد و تقابل او با هم تیمی سابقش در بارسلونا، از جذابیت‌های فینال کوپا آمریکا است. 

۴- لوتارو مارتینز - آرژانتین 

پس از شروع نه چندان مطلوب در کوپا آمریکا، مارتینز اکنون در حال شکوفایی است. او تا کنون ۳ گل در کوپا آمریکا ۲۰۲۱ به ثمر رسانده و پس از لیونل مسی بهترین گلزن تیم ملی کشورش بوده است. 

مارتینز در دیدار مرحله نیمه نهایی، تیم ملی آرژانتین را مقابل کلمبیا پیش انداخت و در ضربات پنالتی نیز موفق شد پنالتی خود را به گل تبدیل کند. این بازیکن ۲۳ ساله به عنوان یکی از بهترین مهاجمان جوان حال حاضر فوتبال جهان محسوب می‌شود و تیم‌های بزرگی را خواهان خود می‌بیند.


بیشتر بخوانید 


۵- لوکاس پاکتا - برزیل 

لوکاس پاکتا در کوپا آمریکا ۲۰۲۱ بازی‌های خوبی برای تیم ملی برزیل ارائه کرده و تا کنون ۲ گل برای تیمش به ثمر رسانده است. ستاره لیون در مرحله نیمه نهایی کوپا آمریکا ۲۰۲۱ تک گل پیروزی بخش برزیل را وارد دروازه پرو کرد تا تیم ملی کشورش به دیدار فینال راه یابد. پاکتا با ارائه عملکرد دفاعی مناسب در خط میانی برزیل مقابل پرو، نقش زیادی در پیروزی تیمش داشت. 

این بازیکن ۲۳ ساله در مرحله یک چهارم نهایی برابر شیلی نیز گلزنی کرد. اگر چه او در پایان بازی برزیل برابر پرو دچار مصدومیت شد، اما به نظر می‌رسد که مشکلی برای همراهی تیمش در دیدار فینال برابر آرژانتین نداشته باشد. پاکتا فصل خوبی را با لیون تجربه کرد و درخشش او با پیراهن تیم ملی برزیل در رقابت‌های کوپا آمریکا ادامه پیدا کرده است. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.