سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توجه به نیاز کودکان عاملی تاثیرگذار در رفتارهای آموزشی آنها

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: دستاورد‌های همایش ملی کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی باید منجر به تشکیل هسته فکری قدرتمند برای تحکیم و توسعه هویت دانش آموزان شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رضوان حکیم زاده معاون وزیر آموزش و پرورش در آیین اختتامیه همایش ملی کودکان ایران اسلامی در شیراز، گفت: دستاورد‌های این همایش باید منجر به تشکیل هسته فکری قدرتمند در راستای تحکیم و توسعه هویت دانش آموزان شود.

او افزود: هویت محصول یادگیری است و این یادگیری میتواند به صورت هدفمند و ضمنی صورت گیرد و ما با شناخت از مولفه و شاخصه‌های اصلی هویت میتوانیم در آموزش آن به کودکان هدفمند و منسجم عمل کنیم.

حکیم زاده ادامه داد: هویت یابی و هویت سازی زمانی به درستی انجام میپذیرد و منجر به تشکیل یک هویت یکپارچه میشود که در ساخت این هویت تمامی عناصر مهم و ارزشمند ملی و مذهبی دخیل باشند.

او بیان کرد: نیاز کودکان به توجه و مراقبت یک اصل بنیادین و اولیه است و در تمام‌های رفتار‌های آموزشی و تاثیر گذار خود باید این اصل را درنظر بگیریم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: اصل دوم در رابطه با آموزش کودکان این است که از طریق فعالیت‌های برانگیزاننده و جذاب مانند بازی، دست ورزی، فعالیت‌های داستانی و نمایشی و هنر اقدام به تربیت آموزش کودکان کنیم.

حکیم زاده گفت: در رابطه با آموزش‌های پیش از دبستان باید تمرکز و توجه روی تربیت مربی صورت پذیرد تا این مربیان به عنوان نمایندگان و مجریان برنامه درسی به نحو مطلوب انجام وظیفه کنند.

او گفت: این همایش حاصل کار و زحمات ۲ ساله است که از همه برگزار کنندگان این کار علمی بزرگ تقدیر می‌کنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: نمایشگاه‌ها و فعالیت‌های دیگری که در حاشیه این همایش صورت گرفت نیز حاصل خلاقیت و زحمات همکاران ارزشمند استان فارس بود که به برگزاری هرچه باکیفیت‌تر این همایش کمک شایانی کرد.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.