سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فراهم شدن امکان آزمایش ضد آب بودن گوشی‌های هوشمند

یک برنامه جدید می‌تواند مقاومت در برابر آب تلفن هوشمند شما را آزمایش کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فون آرنا، کاربران تلفن‌های مقاوم در برابر آب با درجه IP، که اغلب به اشتباه "ضد آب" نامیده می‌شوند، باید مراقب باشند. حتی اگر پرچمدار جدید آن‌ها کاملاً مهر و موم شده و به عنوان مقاوم در برابر آب به بازار عرضه شود، باز هم با فرسودگی روزانه دستگاه، احتمالاً به مرور زمان مقاومت در برابر آب آن از بین می‌رود.

با دانستن این نکته، اینکه بتوانید مقاومت تلفن خود را در برابر آب بسنجید، بسیار جذاب به نظر می‌رسد. به خصوص اینکه اگر انجام آن رایگان و آسان هم باشد.

حدود یک هفته پیش، برنامه‌ای با همین هدف در فروشگاه گوگل پلی ظاهر شده است. برنامه مورد نظر - تست کننده مقاومت در برابر آب - در تاریخ ۱ ژوئیه منتشر شده و پایگاه اندروید پلیس ادعا می‌کند که این برنامه به شما کمک می‌کند مهر و موم‌های مقاومت در برابر آب IP۶۷ و IP۶۸ تلفن هوشمند خود را آزمایش کنید.

سنجش مقاومت در برابر آب تلفن‌های همراه

طبق گفته توسعه دهنده برنامه Ray W، این برنامه با استفاده از فشارسنج داخلی تلفن، آزمایش مقاومت در برابر آب را انجام می‌دهد. این برنامه همچنین بررسی می‌کند که آیا تلفن واقعاً دارای فشارسنج است یا خیر، بنابراین حداقل می‌توان از آن برای دریافت این اطلاعات استفاده کرد.

در حین آزمایش، برنامه درخواست می‌کند که کاربر تلفن خود را محکم فشار داده و داده‌های فشاری را که از فشارسنج داخل می‌گیرد با زمانی که کاربر فشار نمی‌دهد مقایسه می‌کند. قرار است این برنامه نتیجه معقول و منطقی در مورد بالا نگه داشتن آب بند‌های مقاومت در برابر آب بدهد.

بررسی‌های این برنامه عمدتا مثبت است، به طوری که کاربران ادعا می‌کنند چندین گوشی را آزمایش کرده و نتایج دقیقی دریافت کرده اند. در هر صورت، اگر آزمایش این برنامه مفید واقع شود، باز هم بهتر است تلفن خود را همیشه از مایعات و آب دور نگه دارید، حتی اگر مقاومت خوبی در برابر آب داشته باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.