سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پای لیمو با شیـر عسلی + طرز تهیه

در مطلب زیر طرز تهیه یک نوع پای خوشمزه را به شما آموزش می‌دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز قصد داریم طرز تهیه پای لیمو با شیــر عسلی را به شما آموزش دهیم، با ما همراه باشید.


بیشتربخوانید


مواد مورد نیاز
زرده‌ی تخم‌مرغ.... ۱ عدد

پودر قند .....۲ قاشق سوپخوری

کره....... ۱۵۰ گرم

شیر .....۱۲۵ میلی‌لیتر (یک دوم پیمانه)

آرد .....۳۷۵ گرم

مواد لازم برای‌تهیه‌ی کرم لیمو

زرده‌ی تخم‌مرغ..... ۴ عدد

شکر.... ۸۰ گرم

آرد ذرت....... ۳ قاشق سوپخوری

شیر........ ۵۰۰ میلی‌لیتر (دو پیمانه)

شیرعسلی یک قوطی...... ۳۷۵ گرمی

پوست لیمواز.... ۲ عدد لیمو

پودر ژلاتین..... ۲ قاشق سوپخوری

آب لیموترش تازه.... ۱۲۵ میلی‌لیتر

روش‌تهیه

زرده‌ی تخم‌مرغ و پودر قند را با هم مخلوط کنید و کره را نیز به آن بیفزائید. بعد شیر را افزوده و مخلوط سازید سپس آرد را کم‌کم اضافه کنید تا مایه، خمیر شود و به دست نچسبد. خمیر را در کیسه‌ی نایلونی بگذارید و به مدت یک ساعت در یخچال استراحت دهید. آن‌گاه خمیر را روی سطحی آردپاشی شده، باز کنید و در قالب پای چرب کرده، پهن کنید. روی خمیر را با چنگال سوراخ کنید تا در هنگام پخت خمیر بالا نیاید. روی خمیر یک تکه کاغذ روغنی بیندازید و روی کاغذ را با حبوبات بپوشانید. قالب را در سینی بگذارید و در فر گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه‌ی سانتیگراد، به مدت ۱۵ دقیقه بپزید. سپس کاغذ و حبوبات را از روی خمیر بردارید و ۱۵ دقیقه‌ی دیگر در فر بپزید تا خمیر پای برشته شود. بعد از خنک شدن، کرم لیمو را روی نان پخته‌ی پای بریزید و آن را به مدت ۲ تا ۳ ساعت در یخچال قرار دهید. بعد با خامه‌ی فرم گرفته و حلقه‌های لیمو، تزئین کنید.

روش تهیه‌ی کرم لیمو

زرده‌های تخم‌مرغ و شکر را با همزن برقی بزنید تا رنگ آن روشن شود و مایه، کمی غلیظ شود. بعد آرد ذرت را بیفزائید و شیر را کم‌کم به مایه اضافه نمائید. حالا مایه را با حرارت ملایم روی اجاق قرار دهید و مرتب هم بزنید تا غلیظ شود. آن‌گاه از روی اجاق بردارید و شیر عسلی و پوست لیمو را به کرم بیفزائید. پودر ژلاتین را روی آب لیمو بپاشید و به روش بن‌ماری حل کنید و به کرم بیفزائید. پس از گذشت ۲ دقیقه، کرم را از روی اجاق بردارید و بعد از خنک شدن، به مصرف برسانید.

منبع: شور و شیرین

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.