سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

وسوسه شنا، جان ۲۱ نفر را از اول سال گرفت

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: آمار غرق شدگی در دریاچه، سد‌ و کانال‌ها از اول سال تاکنون ۲۱ نفر گزارش شده است.

قربانیان معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در حال حاضر حجم آب سد‌های استان تهران به ترتیب، سد امیرکبیر ۱۷۵، سد لتیان ۵۴.۶، سد لار ۱۳۵، سد طالقان ۲۸۵ و سد ماملو ۱۰۱ میلیون متر مکعب است.

نام سد حجم آب سد
سد امیرکبیر ۱۷۵ میلیون متر مکعب
سد لتیان ۵۴.۶ میلیون متر مکعب
سد لار ۱۳۵ میلیون متر مکعب
سد طالقان ۲۸۵ میلیون متر مکعب
سد ماملو ۱۰۱ میلیون متر مکعب

او افزود: در مجموع حجم کل سد‌های ۵ گانه تهران ۷۵۳ میلیون متر مکعب است که حجم کل مخازن در روز مشابه سال قبل یک هزار و ۱۲۱ میلیون متر مکعب گزارش شده است.

قربانیان ادامه داد: متاسفانه دبی ورودی حال حاضر سد‌ها حدود ۷۰ درصد کاهش نسبت به سال گذشته دارد به طوری که دبی ورودی کل ۵ سد تهران؛ امیرکبیر ۷.۴، لتیان ۷.۹۵، لار ۶.۸۵، طالقان ۴.۴۹، ماملو ۲.۷۵ گزارش شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای تهران اضافه کرد: با وجود افزایش نزولات جوی با کاهش حجم ورودی سد‌ها به دلیل توزیع نامناسب بارش‌ها در دشت و ارتفاعات و در نهایت کسری حجم ذخیره سد‌ها به دلیل افزایش میزان مصرف آب به خاطر شرایط کرونا مواجه هستیم.

قربانیان در پایان در خصوص آمار غرق شدگی تصریح کرد: آمار غرق شدگی در دریاچه سد‌ها و کانال‌ها از اول سال تاکنون ۲۱ نفر گزارش شده است؛ لذا از عموم شهروندان درخواست داریم تا از شنا کردن در دریاچه سد‌ها، کانال‌ها و رودخانه‌ها به طور جدی پرهیز کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.