سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش شهرهای قرمز در هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از افزایش شهرستان‌های با وضعیت قرمز کرونایی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، دکتر حسین فرشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به افزایش شهرهای با وضعیت قرمز استان گفت: اکنون همه شهرستان‌های استان به جز شهرستان‌های بشاگرد و بوموسی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

در حال حاضر شهرستان‌های بستک، بندرلنگه، بندرعباس، پارسیان، حاجی آباد، بندرخمیر، رودان، سیریک، جاسک، قشم و میناب در وضعیت قرمز کرونایی هستند.

دکتر فرشیدی با بیان اینکه با کمبود شدید تخت در بیمارستان‌های استان روبرو هستیم گفت: اکنون ۸۰۳ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که این آمار بی سابقه است.


بیشتر بخوانید؛


رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه روزانه ۲۰۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند،گفت: اکنون ۱۱۰ بیمار در بیمارستان های استان نیاز به تخت‌های ویژه آی سی یو دارند.

فرشیدی با توجه به اینکه در بیمارستان شهیدمحمدی بندرعباس ظرفیت چهار بخش آی سی یو تکمیل است ،افزود: در سه هفته اخیر موارد مثبت و موارد بستری در استان افزایش یافته است.

او گفت: در برخی مواقع دستگاه‌های ونتیلاتور در بخش‌های غیر از آی سی یو به کار برده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: اکنون شهر بندرعباس در وضعیت فوق بحرانی و شهرستان‌های میناب و بندرلنگه در وضعیت بحرانی هستند.

دکتر فرشیدی افزود: اگر آمار‌های کرونایی همین طور روند افزایشی داشته باشد تا هفته آینده میزان مرگ و میر هم افزایش می‌یابد.

فرشیدی افزود: در سال گذشته و در پیک قبلی شمار بستری‌ها حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ بیمار بود، اما در این پیک جدید بیش از ۸۰۰ بیمار بستری داریم.

او گفت: در استان حدود ۱۰ هزار بیمار قرنطینه خانگی داریم که این امار بسیار بالایی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: باید محدودیت‌های کرونایی شهر‌های قرمز در استان اجرا شود و بر این اساس فقط مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند و حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی نباید بیشتر از یک سوم باشد.

 فرشیدی افزود: پایان طرح برخی از متخصصان و جابجایی آن‌ها هم یکی از دیگر مشکلات است که در تلاش هستیم تا این متخصصان تا شهریور در استان باقی بمانند.

او افزود: گونه غالب کرونا در استان انگلیسی است، اما گونه‌های هندی و دلتا هم در مناطق شرقی وجود دارد که افزایش موارد مثبت را به همراه داشته است.

انتهای خبر/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.