سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحلیل تکنیکال شاخص کل و هم وزن بورس؛

شاخص کل بورس تا کجا اوج می‌گیرد؟ + نمودار

کارشناس بازار سرمایه گفت: در حال حاضر وضعیت شاخص کل نسبت به شاخص هم وزن خیلی مناسب‌تر است.

آراد پورکار کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس بیان کرد: شاخص کل خط روند نزولی خودش را شکسته است و از زمان ریزش شاخص کل اگر یک اندیکاتور ایچیموکو روی نمودار تحلیل تکنیکال شاخص کل فعال کنیم، ملاحظه می‌شود که هیچ گاه شاخص کل در این مدت نتوانسته بود ابر کومو را به سمت بالا بشکند.


بیشتر بخوانید


این کارشناس بازار سرمایه در ادامه بیان کرد: اما این بار هم خط روند نزولی شکسته شد و هم چنین ابر کومو به سمت بالا شکسته شده است و خطوط ابر کومو نیز از خود ابر خارج شده است که این یک معیار بسیار خوب است.

پورکار در ادامه با تحلیل شاخص کل اظهار کرد: می‌توانیم برای شاخص کل محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد و  یک میلیون و ۴۸۸ هزار واحدی و یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحدی را برای اهداف بعدی در نظر بگیریم.


این کارشناس بازار سرمایه با تحلیل شاخص کل هم وزن گفت: در رابطه با شاخص کل هم وزن این شاخص در یک کانال نزولی در حال نوسان است که بسیار خوب از کف کانال نزولی به سمت بالا رشد می‌کند و به خط میانه کانال مقداری واکنش منفی نشان می‌دهد، ولی خطوط اندیکاتور ایچیموکو که زیر قیمت است و یک کراس صعودی نیز داشته کمک می‌کند که قیمت میانه کانال را به سمت بالا بشکند.

پورکار در ادامه اظهار کرد: بر سر راه شاخص کل هم وزن یک مقاومت‌های بسیار قوی وجود دارد که یکی از آن‌ها می‌تواند همان کف ابر کومو باشد که در شاخص کل این محدوده رد شده است. همچنین مقاومت بعدی می‌تواند محدوده ۳۹۷ یا ۴۰۰ هزار واحد، محدوده سقف کانال نزولی و بعد از آن نیز محدوده ۴۱۵ هزار باشد که ملاحظه می‌کنیم چندین مقاومت بر سر راه شاخص کل هم وزن وجود دارد که باید مشاهده کنیم که واکنش قیمتی به این سطوح به چه صورت است.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان بیان کرد: اگر شاخص کل هم وزن بخواهد ۴۱۵ هزار واحد را به سمت بالا بکشد، تقریبا می‌توان گفت تاییدی مبنی بر برگشت روند شاخص کل هم وزن را می‌توانیم ملاحظه کنیم و به این ترتیب حال سهم‌های کوچک بهتر خواهد شد، ولی در حال حاضر وضعیت شاخص کل نسبت به شاخص هم وزن خیلی مناسب‌تر است؛ بنابراین می‌توان گفت نماد‌هایی که بزرگ‌تر هستند، می‌توانند تاثیر بهتری داشته باشند.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
جنوبی
۱۳:۴۳ ۱۸ تير ۱۴۰۰
هرجا اسم بورس باشه دو دسته فورا پیداشون میشه

۱. دلالان و بازیگران بازارهای موازی ( کلا کارشون نفی و تخریب بورس از پایست )*البته اونایی که بدون علم وارد بورس شدن و زیان دیدن و خارج شدن هم یار کمکیشون هستن

۲. حبابیون که نقد هستن و دوست دارن بازار بریزه قیمت پایینتر بخرن (همیشه درحال رسم مقاومت سر راه سهم و شاخص هستن و فریادشون بالاست که الانه که سقوط کنه بعضی دوستان هم سم پاش صداشون میکنن )
ناشناس
۰۲:۲۲ ۱۸ تير ۱۴۰۰
مردم دیگه گول اخبار برنامه ریزی شده را نمی خورند شماهم بیخیال بشوید. نیاز دولت از بورس برطرف شد و دیگه بیشتر ازاین ضرر جایز نیست
ناشناس
۰۱:۱۹ ۱۸ تير ۱۴۰۰
برا سرکیسه کردن مردم آماده شده اند، دانه ریختن شروع شد 1 میلیارد شد 100 میلیون ماندم پولم سهم بود، ولی سهمم پول نشد چرا؟
فرهنگی
۲۳:۵۷ ۱۷ تير ۱۴۰۰
ملت دیگه گول شما را نمی خورن .
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۷ تير ۱۴۰۰
وااسفا از این همه دروغگویی همه مسئولین این مملکت.
ظاهر خان
۲۱:۰۴ ۱۷ تير ۱۴۰۰
باشگاه محترم خبرنگاران، اگر خیرخواه هستی یک کارشناس خبره بیار، نه این افراد کارنابلد رو، دوباره می خواید بازار رو بورس رو در وضعیتی قرار بدید که با مخ سقوط کنه و دارایی افراد تازه وارد از بین بره؟. بورس الان در ناحیه مقاومتی هست باید اجازه داد کمی اصلاح کنه و بعد مجدد حرکت رو آغاز کنه. همین که یک کف بالا تر از کف قبلی بسازه کافیه و روند کلی صعودی محسوب میشه. در هنگام نزول هم پیوت های بوجود امده نقش حمایت بازی می کنند و از نزول بیشتر جلو گیری می کنند. متاسفانه امسال هم دقیقا یکسری به اصطلاح کارشناس ها با همکاری رسانه ها سعی در ترغیب مردم به بورس دارند بدون در نظر گرفتن اصول تکنیکال. بگذارید بازار با اصول خودش و با یک روند منطقی و سالم رشد کند که می کند نه به صورت کاذب و هیجانی بدون اصلاح های موقت. نتیجه این روش را پارسال دیده ایم. اون موقع هم بارها همین جا پیام گذاشتم ولی کو گوش شنوا؟ پیام های من رو تایید نکردید. این به اصطلاح کارشناس، چطور تحلیل گریست که فقط جهت صعود رو برای بازار در نظر می گیره و از اصلاح ها هرچند کوتاه مدت وحتی بلند مدت حرفی نمیزنه؟؟
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۸ تير ۱۴۰۰
خوب وقتی روند این طوریه بیاد بگه نزولیه درباره مقاومت ها که حرف زد شما خودت تکنیکال بلدی خوب این مطالب و نخون
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۷ تير ۱۴۰۰
بورس مجبور ، محتوم و مختوم به صعود هست . چون بورس اولا" سال ۹۹ شاخص بالای ۲ میلیون را فتح کرده اکنون برای فتح این شاخص آمادگی کامل را خواهد داشت ثانیا" بورس موتور محرکه ی هر کشوری هست . دولت ضرورتا" مجبور به سروسامان دادن به وضعیت بورس خواهد بود. بماند که روحانی باعث سقوط بورس شد و باید بعد از اتمام دوره ی ریاست جمهوریش محاکمه ی علنی بشه و پاسخگوی ضرر و زیان حدود ۶۰ میلیون نفر سهامدار بورسی باشه.
حجت
۱۷:۴۶ ۱۷ تير ۱۴۰۰
خیلی وقت بورس ایران از قاعده و قانون خارج شده و تحلیل ها همه آبکی اند
بدبخت
۱۷:۰۳ ۱۷ تير ۱۴۰۰
دوباره دارید جو میدید مردم رو بدبخت کنید هاا
خجالت بکشید دیگ
mostafa
۱۶:۰۴ ۱۷ تير ۱۴۰۰
باز شروع کردین؟؟؟
ناشناس
۱۷:۱۲ ۱۷ تير ۱۴۰۰
برادر پول کم اوردن میفهمی که چی میگم‌ پول کم اوردن.
پیمان اشراقی
۱۵:۱۵ ۱۷ تير ۱۴۰۰
سلام ،

تا ساعات پایانی شب .