سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رمزارزها؛ رمز قطعی برق

سخنان متفاوتی از مصرف برق دستگاه‌های استخراج رمزارز گفته می‌شود، اما آنچه مشهود است غیرقانونی بودن اغلب آن‌ها و خط قرمز برای مصرف برقشان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،سخنان متفاوتی از مصرف برق دستگاه‌های استخراج رمزارز در خراسان رضوی گفته می‌شود، اما آنچه مشهود است غیرقانونی بودن اغلب آن‌ها و خط قرمز برای مصرف برقشان است که امسال علاوه بر ضرب الاجل دولت برای جمع آوری همه ماینر‌های غیرمجاز، فعالیت دستگاه‌های مجاز را هم ممنوع کرده است.

با توجه به مشکل تامین برق در گرمای بیش از ۴۰ درجه در نقاط مختلف کشور و همچنین خراسان رضوی، مصرف برق برای ماینر‌ها توجیه ندارد و سایر بخش‌ها را دچار مشکل می‌کند لذا باید برای مدیریت مصرف حذف شوند، حال آنکه اغلب آن‌ها در خراسان رضوی قانونی نیز نیستند.

جمع آوری ماینر‌های غیرمجاز در خراسان رضوی توسط ۲ شرکت توزیع برق مشهد و استان با هماهنگی نیروی انتظامی انجام گرفته که با توجه به آماری که تاکنون ارایه شده است، تعداد آن‌ها از سال گذشته تاکنون به ۹ هزار و ۲۸۰ دستگاه می‌رسد و حتی این شرکت‌ها برای گزارش مردمی در زمینه فعالیت دستگاه‌های استخراج رمزارز پاداش هم تعیین کرده اند.

علی مرادی مدیر دفتر نظارت و کنترل لوازم اندازه گیری شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: تاکنون با هماهنگی مراجع قضایی در مجموع ۲ هزار و ۸۸۰ دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز از ۲۰۵ مرکز کشف و جمع آوری شده است.


بیشتر بخوانید



 او افزود: از مجموع دستگاه‌های کشف شده هزار و ۴۶۶ دستگاه متعلق به ۱۱۹ مرکز با میزان مصرف ۲ هزار و ۸۰۱ کیلووات برق مربوط به سال جاری است.

مدیر دفتر نظارت و کنترل لوازم اندازه گیری شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ادامه داد: استفاده از دستگاه‌های استخراج رمزارز به دلیل مصرف زیاد برق آن‌ها در شرایط کنونی و وجود مشکل در تامین برق، غیرمجاز بوده و در صورت مشاهده فعالیت آنها، ضبط و جمع آوری می‌شوند.

مرادی بیان کرد: مجموع توان مصرف برق توسط ۲ هزار و ۸۸۰ دستگاه استخراج رمزارز کشف شده در استان پنج هزار و ۷۷۱ کیلووات است.

او تصریح کرد: براساس ضوابط و دستورالعمل‌های صادره به دلیل کمبود انرژی برق، استخراج رمزارز به صورت قانونی نیز تا پایان شهریور ماه سال جاری ممنوع است.

 

کسانی که وجود رمزارز را گزارش دهند پاداش می گیرند!

تقی احسانی مهر مدیر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: از سال گذشته تاکنون ۶ هزار و ۴۰۰ دستگاه استخراج رمزارز از نقاط مختلف این شهر از جمله سوله‌های حاشیه شهر، کارگاه‌ها و مراکز صنعتی کشف و ضبط شده است.


او افزود: از این تعداد هزار و ۷۰ دستگاه مربوط به سال گذشته و پنج هزار و ۳۳۰ دستگاه مربوط به امسال است.

 مدیر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق مشهد با بیان اینکه میزان برق مصرفی هر دستگاه استخراج رمزارز ۲ تا ۲.۵ کیلووات است ادامه داد: تاکنون ۱۷۰ میلیون تومان به کسانی که وجود دستگاه‌های استخراج رمزارز را گزارش داده اند، پاداش داده شده است.

احسانی مهر بیان کرد: براساس دستورالعمل‌های صادر شده افرادی که دارای مجوز استخراج رمزارز هستند تا پایان تابستان امسال حق استخراج رمزارز ندارند و دستگاه‌های آن‌ها باید خاموش باشد.

سهم ۱۰ درصدی ماینر‌ها در مصرف برق


جواد خزایی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: فعالیت برای استخراج رمزارز در حالی در کشور رواج یافته که دستورالعمل صادره برای آن یکسان نیست به طوری که بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو دستورالعمل‌های مختلف در این زمینه دارند که همپوشانی لازم را ندارد و منجر به مجوز رسمی برای متقاضی استخراج رمزارز نمی‌شود.

او افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارن پارسال دستورالعمل صدور مجوز برای متقاضیان استخراج رمزارز را صادر کرد و سازمان متبوع در خراسان رضوی نیز جواز‌های تاسیس را در این زمینه به متقاضیان ارائه نمود، اما تاکنون به دلیل ناهمپوشانی دستورالعمل‌های سه ارگان مورد اشاره، هیچیک از دریافت‌کنندگان مجوز موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری برای استخراج قانونی رمزارز نشده‌اند.

 سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: معاونت بازرسی این سازمان موظف است با همکاری شرکت برق نسبت به شناسایی و برخورد قانونی با دارندگان دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمزارز اقدام کند.

خزایی بیان کرد: در بهترین حالت دستگاه‌های ماینر ۱۰ درصد از کل مصرف برق را به خود اختصاص می‌دهند. به این معنا که اگر سهم خراسان رضوی از دو هزار مگاوات برق تولیدی در کشور ۲۰۰ مگاوات باشد، با جمع‌آوری همه ماینر‌ها از این استان ۱۰ درصد از کمبود برق جبران می‌شود.


انتهای پیام//م.ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۷ تير ۱۴۰۰
جمعشون کنید دیگه وقتی مردم دارن اذیت میشن