سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتمال صدور ویزای آمریکا برای مترجمان زن افغانستانی

مقامات آمریکایی می‌گویند دولت بایدن در حال بررسی احتمال صدور ویزا برای گروهی از مترجمان آسیب پذیر از جمله زنان افغانستانی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از مقامات آمریکایی اعلام کرد دولت بایدن در صدور ویزای برای مترجمان افغانستانی به افراد آسیب پذیر و گروه‌هایی که بیشتر در معرض تهدید‌ها هستند توجه دارد.

گروه‌های مدافع حقوق بشر در نامه‌ای از مقامات آمریکایی خواستند گروه‌های در معرض خطر و آسیب پذیر که در مدت ۲۰ ساله اشغال افغانستان به عنوان مترجم و خبرنگار فعالیت کردند را در اولویت لیست خود برای صدور ویزا قرار دهند.

طالبان پیشتر اعلام کرده بودند افرادی که در مدت اشغال افغانستان با نیرو‌های آمریکایی به نحوی همکاری داشته اند باید مجازات شوند. در این میان و به گفته مقامات رسمی، زنان از جمله افرادی هستند که بیشتر در معرض خطر قرار دارند و هر روز جانشان تهدید می‌شود.

برخی از گروه‌ها و فعالان در زمینه حقوق بشر آمریکا را به عدم تسریع در صدور ویزا برای مترجمان و خبرنگاران قبل از خروج کامل نیرو‌ها از خاک افغانستان متهم می‌کنند. آن‌ها معتقدند روند صدور ویزا به دلیل شرایط داخلی افغانستان و نیز زمان کم باقیمانده تا اتمام مهلت خروج نیرو‌های خارجی از این کشور باید تسریع شود.

با این حال، مقامات کاخ سفید تا به حال از اظهار نظر در مورد تسریع صدور ویزا و نیز تلاش برای نجات افراد آسیب پذیر در افغانستان خودداری کرده است.

امروز قرار است جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در نشستی خبری درباره افغانستان سخنرانی کند. انتظار می‌رود یکی از موضوعات این صحبت‌ها پرداختن به افرادی باشد که پس از خروج کامل نیرو‌های آمریکایی و ناتو از خاک این کشور جانشان در معرض تهدید طالبان قرار دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، ویزا ، زنان ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.