سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمله راکتی و پهپادی به سفارت آمریکا در بغداد/ کاروان لجستیکی تروریست های آمریکایی هدف قرار گرفت

سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد هدف حملات راکتی و پهپادی قرار گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، حمله شدیدی علیه سفارت آمریکا در عراق به وقوع پیوست. 

صابرین نیوز اعلام کرد درپی انجام حملات راکتی و پهپادی به سفارت آمریکا در بغداد، آژیرهای سفارت به صدا در آمد. سامانه پدافند هوایی مستقر در سفارتخانه در تلاش است تا این حملات را دفع کند. ستونی از دود آسمان منطقه سبز بغداد را پوشانده است. کارشناسان مواد منفجره برای خنثی سازی احتمالی بقایای راکت ها وارد سفارت آمریکا شدند.

شبکه الجزیره نیز از شنیده شدن صدای انفجار در منطقه سبز بغداد و فعال شدن سامانه دفاع هوایی سفارت آمریکا خبر داد.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از منابع امنیتی عراق شلیک دو راکت به سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد را تایید کرد. سامانه دفاع موشکی سفارت موفق به انحراف یکی از راکت ها شد، اما راکت دیگر به نزدیکی سفارت برخورد کرد.

منابع عراقی به الجزیره خبر دادند سفارت آمریکا در بغداد با کاتیوشا مورد حمله قرار گرفت و سامانه دفاعی سفارتخانه به این حملات پاسخ داد. به نظر می رسد این حملات از منطقه الرصافه در بغداد انجام شده باشد.

مقامات پنتاگون در همین زمینه به الجزیره خبر دادند خبر حمله به سفارت را شنیده اند اما از جزئیات آن اطلاعی ندارند.

بخش تبلیغات رسانه ای وابسته به نیروهای امنیتی عراق هم خبر داد گروهی با سه گلوله کاتیوشا منطقه الخضراء در بغداد را هدف قرار داده است.

در خبری دیگر، شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از منابع عراقی اعلام کرد کاروانی از کامیون های حامل کمک های لجستیک برای نیروهای آمریکایی، در جنوب عراق با بمب کنار جاده ای مورد هدف قرار گرفت. این بمب در زمان عبور کامیونها از بزرگراه بین المللی میان بصره-ذی قار منفجر شد.

دیروز نیز پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار عراق هدف حملات راکتی و پهپادهای بمب گذاری شده ناشناس قرار گرفت. شبکه خبری اسکای نیوز از زخمی شدن دو نظامی تروریست آمریکایی در این حمله خبر داد. در این حمله، هفت راکت به پایگاه عین الاسد اصابت کرد. 

با ادامه یافتن اقدامات تروریستی آمریکا در عراق و نیز بمباران مواضع نیروهای مقاومت عراق که در حال مبارزه با گروه تروریستی داعش هستند، حملات به پایگاه تروریست های آمریکایی در این کشور تشدید شده است. 

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۵۰ ۱۷ تير ۱۴۰۰
ای جانم.
خدا حافظتون باشه، دلاوران مسلمان.