سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست احتمالی شورای امنیت با محوریت هائیتی

منابع خبری از برگزاری نشستی اضطراری ازسوی شورای امنیت سازمان ملل با محوریت حالت فوق‌العاده در هائیتی خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اسپوتنیک در گزارشی به نقل از مقامات ارشد بین‌المللی از احتمال برگزاری نشستی در شورای امنیت فردا (پنج‌شنبه) با محوریت حالت فوق‌العاده در هائیتی خبر داد.

«نیکلاس دوریویر» نماینده فرانسه در شورای امنیت، از برگزاری این نشست احتمالی خبر داد و گفت: «امکان دارد شورای امنیت سازمان ملل نشستی اضطراری تشکیل دهد تا درباره وضعیت هائیتی پس از ترور رئیس‌جمهور این کشور بحث شود.»

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، نیز در بیانیه‌ای اقدام ترور رئیس‌جمهور هائیتی را «به‌شدت محکوم» خواند. سخنگوی گوترش در بیانیه‌ای به نقل از او گفت: «عاملان این جنایت باید محاکمه شوند. عمیقا به خانواده رئیس‌جمهور هائیتی و مردم این کشور تسلیت می‌گویم.»

«جرالدین بیرن ناسون» نماینده دائمی ایرلند در سازمان ملل، نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «شورای امنیت سازمان ملل از شنیدن خبر ترور رئیس‌جمهور هائیتی شوکه شده است. این اتفاقی بسیار ناراحت کننده و تکان دهنده است.»

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، نیز در پیامی توییتری نوشت: «از مرگ رئیس‌جمهور هائیتی ناراحت و شوکه شدم. به خانواده او و مردم هائیتی تسلیت می‌گویم. این اقدامی نفرت‌انگیز است و در حال حاضر خواهان آرامش هستم.»

ساعاتی پیش منابع خبری اعلام کردند «ژوونل موئیز» رئیس‌جمهور هائیتی، به همراه همسرش در اقامتگاه شخصی‌شان هدف ترور گروه‌های مسلح قرار گرفتند و کشته شدند. خبرگزاری فرانسه از پورتوپرنس، پایتخت هائیتی گزارش داد ژوونل موئیز توسط یک کماندو ترور شده است.

«کلاد جوزف» نخست‌وزیر موقت هائیتی، نیز به‌دنبال کشته شدن رئیس‌جمهور این کشور و همسرش، در هائیتی حالت فوق‌العاده اعلام کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.