سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود ۸۶۸ واحد صنعتی دارای پروانه در استان کرمانشاه

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت : ۸۶۸ واحد صنعتی در استان دارای پروانه بهره‌برداری است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، احسان صلاحی معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت : استان کرمانشاه در حال حاضر ۸۶۸ واحد دارای پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه‌گذاری اسمی ۶ هزار و ۱۵۸ میلیارد تومان و اشتغال اسمی ۳۰ هزار ۲۴۴ نفر را دارا است.

او اشاره‌ای به جایگاه صنعتی استان در سطح کشور داشت و گفت : از لحاظ تعداد واحد‌های صنعتی ۱.۳ درصد سهم کشور و جایگاه ۲۵ را داریم از لحاظ سرمایه‌گذاری با ۱.۲ درصد رتبه ۲۴ و از لحاظ اشتغال ۱.۲ درصد و رتبه ۱۹ را در سطح کشور داریم.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزود: این رتبه‌ها بیانگر این است که جایگاه صنعتی استان با توجه به شرایط و پتانسیل‌های آن مناسب نیست و باید به شرایط مناسبی در وضعیت صنعت برسیم بر همین اساس پیگیری‌های در این زمینه داریم که مهمترین آن جذب سرمایه‌گذاری صنعتی در استان است که با تمام قوا از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

او با اشاره به محصولات استراتژیکی تولیدی استان، افزود: در حال حاضر در زمینه محصولات پتروشیمی سه واحد فعال داریم که با تولید یک میلیون تنی، ۱.۷ درصد از سهم کشور را تامین می‌کنیم، البته دو طرح دیگر در دست اجرا است که با نهایی شدن آن‌ها به‌عنوان قطب سوم پتروشیمی کشور مطرح خواهیم شد.

صلاحی با اشاره به سهم ۲ درصدی استان در زمیته تولید محصولات فولادی کشور، گفت: شرکت ایران خودرو استان در حال حاضر با تولید ۳۰ هزار دستگاه و سهم ۲.۵ درصد کشور را به خود اختصاص داده است.

او ادامه داد: دو واحد بزرگ سیمان را داریم که با تولید ۳.۶ میلیون تن و ۴.۵ درصد از سهم کشور را داراست.

این مسئول، اشاره‌ای به فعالیت خوب واحد‌هایی در زمینه کاشی و سرامیک داشت که با تولید ۵۲۴ میلیون مترمربع و پنج درصد از سهم کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

او گفت: یکی از مهمترین واحد‌های تولید کننده روغن نباتی در استان کرمانشاه قرار دارد که هشت درصد سهم کشور را با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن به خود اختصاص داده است.

صلاحی ادامه داد: بزرگترین واحد رب گوجه فرنگی در کشور در استان کرمانشاه مستقر است که با تولید ۶۰ هزار تن رب گوجه ۴.۶ رصد سهم کشور را دارد که علاوه بر این واحدهای، فرآورد‌های لبنی و آراد هم در بخش صنعت استان تولید می‌شود.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: سرمایه‌گذاران که در راستای اولویت‌های استان از جمله در زمینه قیر طبیعی، کانی‌ها و سنگ‌های تزئینی سرمایه‌گذاری کنند از حمایت‌های همچون زمین قسطی، تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی برخوردار می‌شوند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.