سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی صلح قره‌باغ در دیدار پوتین و پاشینیان در مسکو

رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر ارمنستان موضوعات مربوط به اجرای توافقنامه صلح قره باغ میان جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه را بررسی می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دفتر مطبوعاتی نخست وزیری ارمنستان، «نیکول پاشینیان» کفیل نخست وزیر ارمنستان و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) در مسکو موضوعات مربوط به اجرای توافق نامه صلح قره باغ بین جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه را که چند ماه قبل پس از جنگ ۴۴ روزه قره باغ به امضاء رسید و همچنین همکاری‌های راهبردی مسکو و ایروان را بررسی خواهند کرد.

این نخستین سفر پاشینیان بعد از انتخابات پارلمانی ارمنستان است. او قبل از این طی سال جاری میلادی دو بار با پوتین ملاقات کرده است.

این سفر در حالی صورت می‌گیرد که «استانیسلاو زاس»، دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی طی روز‌های اخیر در جمع خبرنگاران با تاکید بر این که اختلافات موجود بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان یک موضوع مرزی است و در چارچوب تعهدات این سازمان با اعضای خود نمی‌گنجد، افزود: ظرفیت‌های این سازمان تنها در مواقع حمله به یکی از کشور‌ها و دفاع از آن‌ها استفاده می شود.

او با اشاره به این که در جنوب ارمنستان اختلافات موجود بین نیرو‌های این کشور و جمهوری آذربایجان یک حادثه مرزی است، اظهار کرد: ما طرفدار حل صلح آمیز این اختلافات هستیم.

از چند هفته پیش نیرو‌های جمهوری آذربایجان در استان‌های سیونیک و گقارگونیگ ارمنستان چند کیلومتر پیشروی کرده و مستقر شده اند.

دولت ارمنستان به منظور حل این مسئله به عنوان عضو سازمان پیمان امنیت جمعی از این سازمان تقاضا کرد که به منظور خروج نیرو‌های جمهوری آذربایجان از خاکش اقدام کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.