سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف بیش از ۷۶۳ دستگاه ماینر در کردستان

مدیر عامل شرکت توزیع برق کردستان از کشف و ضبط بیش از ۷۶۳ دستگاه ماینر از اسفند سال گذشته تا تیرماه امسال در استان کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، هیوا لهونیان مدیر عامل شرکت توزیع برق کردستان امروز درنشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان به کاهش میزان بارندگی‌ها در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: همین موضوع باعث شد تا در سطح کشورتولید برق از طریق نیروگاه‌ها کاهش یابد.

او با بیان اینکه سهمیه میزان قطعی برق از تهران به صورت روزانه به استان‌ها اعلام می‌شود افزود: در زمینه مدیریت مصرف برق شرکت توزیع برق نیازمند همکاری مردم هستیم تا این خاموشی‌ها به صئرت عادلانه بین مردم تقسیم شود.

لهونیان بیان کرد: نزدیک به ۱۱ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه برق آبی راکد شده است و در کنار این موضوع به دلیل افزایش دما شاهد افزایش مصرف برق هستیم.

او با تاکید بر اینکه بیش از ۳۰ درصد مصرف برق در فصل گرما به سیستم‌های سرمایشی اختصاص می‌یابد گفت: این میزان خود ۳۰ هزار مگاوات برق کشور را در بر می‌گیرد که میزان قابل توجهی است.

لهونیان اظهار داشت: تولید و مصرف برق در کشور باید با یکدیگر هماهنگ باشد و اگر میزان مصرف از تولید بالاتر برود شاهد خاموشی‌ها خواهیم بود تا شبکه برق کل کشور دچار آسیب نشود.

او خاطرنشان کرد: بین ۴۰ تا ۵۰ مگاوات برق در کردستان توسط ماینر‌ها مصرف می‌شود و این میزان بسیار قابل توجه است و از اسفند ۹۹ تاکنون بیش از ۷۶۳ دستگاه ماینر کشف شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق کردستان اظهار داشت: در روز میانگین مصرف برق استان ۴۵۰ مگاوات و در شب‌ها حدود ۵۲۰ مگاوات است.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: وزارت نیرو ، صنعت برق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.