سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه جاده بین المللی دوغارون-اسلام قلعه

پروژه بهسازی جاده بین المللی مرز دوغارون-اسلام قلعه به طول ۴۵۰ متر تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: برای پروژه بهسازی جاده بین المللی مرز دوغارون-اسلام قلعه حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده که می‌تواند نقش موثری در سرعت بخشیدن به تردد‌ها داشته باشد.

او افزود: این پروژه از پارسال شروع شده که هماهنگی با کشور افغانستان و دستگاه‌های مستقر در مرز دوغارون از مشکلاتی بودند که برطرف شدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اختلاف مرزی میان ایران و افغانستان از اجرای طرح جامع پایانه مرزی جلوگیری می‌کرد که با حل این اختلاف، طرح مذکور هم اجرا می‌شود.


بیشتر بخوانید


ایجاد چهارمین پایانه مرزی با پاکستان

امانی باتوجه به منویات مقام معظم رهبری که بر مبادلات تجاری و فرهنگی با همسایگان اشاره داشتند؛ بیان کرد: این گفته در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت که تلاش می‌شود از ظرفیت‌های کشور‌های همسایه استفاده شود تا آسیب پذیری کشورمان کاهش یابد.

او تصریح کرد: در شرایط تحریم‌های یک جانبه آمریکا، مرز‌ها بودند که به مسایل اقصادی و تجارتی کشور کمک کردند و در صدد هستیم در مرز‌های سیاسی پایانه‌های مرزی را فعال کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: مدت‌ها ایران با جمهوری اسلامی پاکستان از طریق مرز میرجاوه ارتباط داشت که طی شش ماه گذشته دو مرز ریمدان و پیشین هم اضافه شدند و قرار است چهارمین پایانه مرزی هم در ناحیه جنوبی سیستان و بلوچستان افتتاح شود.

واگذاری مدیریت واحد پایانه‌های مرزی به سازمان راهداری

امانی اظهار کرد: با دستور رئیس جمهور مدیریت واحد پایانه‌های مرزی به سازمان راهداری واگذار شد تا روند پایانه مرزی کشور سامان یابد.

او افزود: از آنجایی که فعالیت مرز‌ها ۲۴ ساعته می‌باشد اگر اختلافی بین نهاد‌های مستقر در مرز صورت دهد، نیاز است تا یک سازمان مدیریتی پاسخگو باشد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ادامه داد: آیین نامه این دستگاه مدیریتی هم برای مشخص شدن حوزه کاری نیز درحال تصویب است.

امانی به همراه مدیران استانی و شهرستانی راهداری، از روند بهسازی جاده بین المللی دوغارون-اسلام قلعه بازدید و در جلسه بررسی پروژه ساخت این جاده شرکت کرد.

انتهای پیام// ا. چ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.