سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیکزاد مطرح کرد؛

اعلام آمادگی بخش خصوصی برای تولید ۱۰ هزار و ۶۰۰ مگاوات برق/ تشکیل کارگروه رفع موانع احداث نیروگاه و کاهش قطعی برق

نایب رئیس مجلس گفت: بخش خصوصی حاضر است ۱۰ هزار و ۶۰۰ مگاوات برق را برای کاهش فشار بر وزارت نیرو در اختیار این صنعت بگذارد.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس در حاشیه جلسه فوق العاده کمیسیون انرژی مجلس گفت: علی رغم اینکه نمایندگان در زمان سرکشی به حوزه‌های انتخابیه هستند، امروز کمیسیون انرژی که کمیسیون ذی نفع در صنعت برق است با حضور وزیر نیرو و اعضای کمیسیون جلسه فوق العاده‌ای برای رسیدگی به وضعیت قطعی‌های مکرر برق تشکیل داد. در این جلسه انتقاداتی به وزات نیرو وارد شد.

وی افزود: موضوع اول عدم اطلاع رسانی دقیق است که ابتدایی‌ترین کاری بود که وزرات نیرو می‌توانست انجام دهد و مردم را از زمان خاموشی‌ها مطلح کند تا مردم کسبه و کسانی که بیمار دارند بتوانند با زمان بندی مشخص این قطعی برق را مدیریت کنند.

نیکزاد افزود: دیروز رئیس جمهور گفت که با قطعی برق کمبود برق را جبران می‌کنیم یک حرف غیر کارشناسی شده است، ما باید به سمت مدیریت قطعی برق در ادارات دولتی و تشکیلاتی‌هایی برویم که به صورت مستقیم با زندگی مردم و بحث تولید ارتباط دارند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: نکته سوم این است که در ۳۲ سال گذشته در ۸ دولتی که آمده و رفته و خلاف برنامه ششم توسعه باید تولید برق ۲۵ هزار مگاوات توسعه پیدا می‌کرد، ولی این اقدام عملیاتی نشده و دولت از وزارت نیرو حمایت نکرده است، لذا امروز با این چالش مواجه شدیم.

وی ادامه داد: نکته بعدی در این قطعی برق‌ها این است که چرا از بخش خصوصی حمایت نشد؟ بخش خصوصی دارای صنایع بزرگ است و آب را با امکانات خودش از دریا می‌تواند منتقل کند و با این پتانسیل از آن‌ها برای تولید برق کمک خواسته نشده است. بخش خصوصی آماده بودند ۱۰ هزار و ۶۰۰ مگاوات برق را از منابع خودش تامین کند و در اختیار صنعت کشور قرار دهد که فشار روی وزارت نیرو کم شود، اما باید بررسی شود که چه دست‌هایی در میان بوده که نگذاشته اند این اقدام انجام شود.

نیکزاد افزود: درست نیست که وزارت نیرو بگوید توانایی کنترل استخراج رمز ارزها به صورت خلاف را ندارد در این جلسه مقرر شد این موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی توضیح داد: وزارت نیرو گفته پیش بینی نداشتم که هوا آنقدر گرم می‌شود در حالی که سازمان هواشناسی این پیش بینی‌ها را انجام داده، ولی متاسفانه از اول عدم هماهنگی در بین دستگاه‌های اجرایی در دولت دوازدهم مشهود بود، امیدواریم دولت با مروت قدرت را به دولت بعد منتقل کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه مقرر شد کمیته‌ای برای برنامه ریزی درست قطع برق و تعیین دستگاه‌های دارای مصرف برق زیاد تشکیل شود.

نیکزاد در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد دولت در واگذاری امور به بخش خصوص تصریح کرد: وقتی طلب بخش خصوصی به ناحق پرداخت نشده، باید انتظار این روزها را می‌داشتیم. بنابراین کارگروهی در این جلسه تشکیل شد و ما به جد موضوع قطعی‌های برق را پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.