سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت پارک فرا منطقه‌ای ۱۲۰ هکتاری در شهرستان رزن

پارک فرا منطقه‌ای ۱۲۰ هکتاری با مشارکت شهرداری در شهر کرفس شهرستان رزن ساخته می‌شود.

اسفندیار خزائی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ بیان کرد: تفاهم‌نامه اجرای مدیریت بهره وری و نگهداری از پارک جنگلی شهر کرفس از توابع شهرستان رزن با هدف ایجاد پارک فرا منطقه‌ای ۱۲۰ هکتاری میان اداره کل منابع طبیعی استان همدان و شهرداری کرفس امضا شد.

او گفت: به دنبال مذاکره با شهرداری شهر کرفس و انعقاد این تفاهم نامه، مدیریت پارک جنگلی ۱۲۰ هکتاری این شهر به شهرداری واگذار می‌شود.

خزائی با اشاره به نقش مهم شهرداری‌ها در توسعه جنگل‌کاری و بهسازی فضای سبز شهری و تاکید بر مشارکت شهروندان در این حوزه، افزود: ترویج و توسعه فضای سبز، جلب مشارکت مردم و موسسات دولتی و غیردولتی از ارکان مهم حفظ و توسعه فضای سبز و طرح‌های جنگلکاری در استان همدان است.

او ادامه داد: جنگل شاهکار خلقت وجنگل‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین سامانه حیات‌بخش در جوامع، نقش مهمی در ایجاد آسایش و رفاه جوامع بشری دارند، چراکه در کنار حفظ محیط زیست و اکوسیستم می‌توان توسعه فضای سبز و بهره برداری اقتصادی نیز انجام داد موضوعی که ضرورت برنامه‌ریزی و ایجاد سازوکار مناسب برای احیا و توسعه جنگل‌ها در استانی همچون همدان را دوچندان می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان بیان کرد: این تصمیم بهترین راهکار حفظ و مراقبت از پارک‌های جنگلی و راهبرد جلب مشارکت شهرداری‌ها است که می‌تواند علاوه بر کارآفرینی و اشتغالزایی نتایج و ثمرات ارزشمندی در خصوص مراقبت از جنگل‌های شهر کرفس در مقابل تصرف احتمالی، جلوگیری از آتش سوزی و حتی کمک به غنای پوشش گیاهی منطقه داشته باشد.

خزائی اضافه کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان تاکنون مدیریت چهار پارک جنگلی دست کاشت حیدره، پارک جنگلی سد اکباتان و پارک جنگلی تپه ابوذر در نهاوند وپارک جنگلی شهر شیرین سو را به شهرداری محول کرده است.

او هدف از احاله مدیریت پارک‌های جنگلی را حفاظت و حراست ازجنگل‌های دانست و افزود: رویکرد منابع طبیعی از محول کردن مدیریت پارک‌های جنگلی به شهرداری، بهسازی، بازسازی، سبک‌سازی، چابک سازی و زیباسازی است و این سیاست‌ها همواره باید از سوی مجری طرح رعایت شود.

خزائی گفت: بر اساس این تفاهم نامه ۱۲۰ هکتار از اراضی جنگلکاری شده شهر کرفس به مدت یک سال به شهرداری شهر کرفس برای مراقبت و نگهداری از آتش سوزی و آبیاری و توسعه فضای سبز واگذار شد.
انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.