سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کبگانیان:

آخرین تغییرات کنکور سراسری اعلام شد/ مصوبات جدید ۲ سال دیگر اجرایی می‌شود

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور درباره آخرین تغییرات کنکور سراسری که ۲ سال دیگر اجرایی می‌شود، سخن گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور کبگانیان دبیر ستاد جامع علمی کشور گفت: در کنکور سال های پیش نگرانی های زیادی در خانواده ها ایجاد می شد و هزینه های اقتصادی زیادی برای کلاسهای کنکور دانش آموزان به خانواده ها تحمیل می شد و کیفیت یادگیری اندازه گیری نمی شد.

او افزود: ما ۶۰ درصد از فشار و بار کنکور سراسری را از دوش دانش‌آموزان و دانشجویان کم کردیم و داوطلبان دو بار شانس شرکت در کنکور سراسری را دارند که با توجه به بالا بودن نمره در هر بار شرکت در آزمون، آن نمره مد نظر خواهد بود.

کبگانیان با اشاره به سابقه تحصیلی دانش آموزان ادامه داد: نتایج کنکور تا دو سال معتبر خواهد بود یعنی زمانی که نتایج کنکور اعلام می شود دانشجویان فرصت دارند تا دو سال برای تحصیل اقدام کنند. در سال ۱۴۰۲ ، ۶۰ درصد سابقه تحصیلی دانش آموزان در کنکور سراسری لحاظ می شود.

او بیان کرد: سهمیه هایی در طی سالهای گذشته در شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی تصویب شد که تک تک این سهمیه‌ها با توجه به تناسب ضرورت ها بوده و قرار بر این شده است که ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور پیشنهاد هایی ارائه و نهایی کرده و در نهایت در شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاست های مربوط به یکپارچه شدن این سهمیه ها تصویب شود.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور در پایان تصریح کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون ها دستور دادند که باید برخی از سهمیه‌ها اصلاح شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
ابلیس
۱۲:۱۹ ۲۳ تير ۱۴۰۰
باید با اجنه ارتباط بگیریم و سازمان سنجش رو طلسم کنیم بزودی رئیس سازمان سنجش خودش رو از ارتفاع پرت خواهد کرد
فاطمه
۱۴:۲۷ ۲۱ تير ۱۴۰۰
ما یه فامیل داریم ده ساله کنکور میده دیوونه شده میره پیش دعانویس و فالگیر
رقیه
۰۲:۰۹ ۱۷ تير ۱۴۰۰
با سلام احترام برای 1401 ها چطور میشه چه تغیراتی ایجاد میشه
رغیه
۰۰:۴۱ ۱۷ تير ۱۴۰۰
باز چه خوابی دیدید برای این بچه های بدبخت
ناشناس
۲۰:۱۸ ۱۶ تير ۱۴۰۰
چیزی که دقیقا مافیای آموزش میخواست به حقیقت پیوست. از این به بعد باید شاهد کلاس های آمادگی برای امتحانات نهایی باشیم. کتاب های مخصوص، کلاس های مخصوص. دو سال این کلاس ها و کتاب ها رو باید تهیه کنند دانش آموزان. همه اینا به کنار، باز هم باید برای کنکور کلاس برن و کتاب بخرن. باید هم تشریحی کار کنن هم تستی. دقیقا استرس دانش آموزان هزاران برابر میشه. امنیت برگزاری امتحانات نهایی، وضعیت تصحیح عادلانه برگه ها، لو نرفتن سوالات هم از چالش های اساسی این تصمیم هستش. مشکل اساسی که مافیای کنکور میخوان بهش پرداخته نشه اینه: سهمیه های خیلی زیاد و متنوع در کنکور، سوالات خارج از کتاب درسی و غیر استاندارد که دانش آموزان رو به سمت خرید کتب کمک آموزشی سوق میده. امیدوارم ریاست جمهوری جدید آیت الله رئیسی و مجلس انقلابی، از اجرای این طرح متضاد با عدالت آموزشی جلوگیری کنند.
یک همکار دانشگاهی
۰۹:۲۸ ۱۶ تير ۱۴۰۰
با سلام و احترام بنده استاد باز نشسته دانشگاه هستم. اگرچه در مورد رشته های علوم پزشکی و داندنپزشکی تخصصی ندارم، ولی می دانم که در یسیاری از دانشگاه های معتبر دنیا، رشته های علوم پزشکی و دندانپزشکی دارای مقاطع تحصیلی مانند رشته های علوم پایه می باشند.: کارشناسی رشته پزشکی ، کارشناسی رشته دندانپزشکی، کارشناسی ارشد پزشکی و کارشناسی ارشد داندانپزشکی و در نهایت دکترای تخصصی پزشکی ( Ph.D ) و دکترای تخصصی رشته داندانپزشکی ( Ph.D ). در شرایطی که چنین برنامه ای مانند سایر رشته ها برنامه ریزی شود، می تواند از فشار های روحی روانی غول کنکور و به هدر رفتن انرژی های مثبت دانش آموزان جلوگیری شود و از هدر رفتن هزینه های سنگین سندیکاهای کلاسهای تقویتی بر خانواده ها جلوگیری نماید.
موفق باشید
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۷ تير ۱۴۰۰
دقیقا دکتری حرفه ای(عمومی) به دلیل طولانی بودن باعث تنش شده و در برخی افراد هم باعث خود برتر بینی
ناشناس
۰۷:۴۳ ۱۶ تير ۱۴۰۰
ای کاش گوش شنوایی هم وجود داشت
بختیاری
۰۶:۲۵ ۱۶ تير ۱۴۰۰
کنکور برای نزدیک به صد درصد رشته ها باید برداشته شود جز جراح ها و متخصصان و همچنین مهندسان خاص، کنکور سد دانش و آگاهی است.
ناشناس
۰۵:۵۱ ۱۶ تير ۱۴۰۰
یه کنکور رو اومدن دو بار در سالش کنن اینقدر بهش اضافه کردن که اصل قضیه گم شد
Babak
۰۲:۱۳ ۱۶ تير ۱۴۰۰
چرا دوسال دیگه؟
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۶ تير ۱۴۰۰
نابغه چون میخوان معدلو قطعی کنن یعنی دوسال آخر در نظر میگیرن