سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار خوسف عنوان کرد؛

جایگاه ویژه دهیاری ها در مدیریت و توسعه روستایی

 فرماندار خوسف گفت: در مدیریت روستایی جایگاه دهیاران بسیار حائز اهمیت است چرا که با اعتبارات اندک با مشکلات بسیار زیادی در این حوزه دست و پنجه نرم می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، آخوندی فرماندار شهرستان خوسف به مناسبت روز دهیار گفت: در مدیریت روستایی جایگاه دهیاران  بسیار حائز اهمیت است، چرا که با مشکلات بسیار زیادی در این حوزه دست و پنجه نرم می کنند.

او افزود: دهیاران و شورا‌های اسلامی رابط بین مردم و مسئولین هستند و مسئولیت دهیاران متناسب با امکانات و اختیارات نمی‌باشد.

آخوندی عنوان کرد: علیرغم سهم اندک اعتبارات تخصیصی به دهیاری‌ها و با این میزان اعتبارات، انتظارات مردم جهت اجرای پروژه‌های عمرانی و همچنین قرارداد‌های مشارکتی بین دهیاری‌ها و دستگاه‌های اجرایی زیاد است و از سوی دیگر تأمین این اعتبارات از عهده دهیاری‌ها خارج است.

فرماندار خوسف ادامه داد: بر اساس سر فصل ماده ۳۸ ، ۱۲ میلیارد و ۸۱۸ میلیون ریال  اعتبار به روستا‌های دارای دهیاری و ۳ میلیارد ۸۸۵ میلیون ریال فاقد دهیاری  تعلق گرفته و همچنین ۲۸ میلیارد و نوزده میلیون ریال از محل اعتبارات ماده ۳۹ و دو میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ماده ۵۸ به حساب دهیاری‌ها واریز شده است.

آخوندی با اشاره به اینکه با اجرای طرح‌های مسکن محرومین ضمن جذب اعتبارات توانسته در خصوص مهاجرت معکوس به روستا‌ها نقش اساسی داشته باشد، اظهار کرد: علیرغم همه محدودیت‌ها زیرساخت مسکن محرومین تأمین شده است.

 فرماندار خوسف تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های چندین ساله مشکلات زیادی به کشاورزان و دامداران وارد شده است که دستگاه‌های دولتی باید جهت حمایت از این قشر تمام تلاش خود را بکار گیرند.

او اظهار کرد: قیمت گذاری اراضی توسط دهیاران باید با پیشنهاد دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی روستا‌ها باشد و به جد این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

آخوندی فرماندار خوسف گفت: هفتاد درصد کلیه درآمد‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح روستا‌ها باید در همان روستا هزینه شود و این مطالبه اصلی دهیاران، شورا‌های اسلامی و مردم روستا‌ها می‌باشد.

انتهای پیام / ط آ

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.