سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراز امیدواری روسیه برای ادامه مذاکرات مربوط به ثبات استراتژیک با آمریکا

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که کشورش امیدوار است بتواند گفتگو‌هایی مربوط به ثبات استراتژیک را با آمریکا ترتیب دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه روز سه شنبه در مصاحبه‌ای از احتمال ادامه گفتگو‌ها با آمریکا درباره ثبات استراتژیک پس از اجلاس پوتین و بایدن خبر داد.

ریابکوف با تأکید بر اینکه گفتگو‌ها باید بین آژانس‌ها باشد و در سطوح مختلف انجام شود، گفت: «ما انتظار داریم قبل از پایان ماه جولای جلسه‌ای داشته باشیم و اولین دور مذاکرات را بین آژانس‌ها  برگزار کنیم و امیدواریم که از آنجا به بعد این روند تا حدودی سازماندهی شود.»

او در ادامه افزود: «علاوه بر جلسات منظم بین هیئت‌ها، باید هیئت‌هایی در امور تخصصی ایجاد شود. امیدوارم که طرف آمریکایی ما آمادگی خود را برای ادامه  گفتگو از این طریق تأیید کند.»

این دیپلمات ارشد همچنین خاطرنشان کرد: این کار با گفتگو‌های رسمی دنبال خواهد شد.

او همچنین بیان کرد که مسکو انتظار دارد واشنگتن توافق‌های حاصل از اجلاس ژنو را بازنگری کند و در زمینه اجرای آن‌ها همکار‌ی کند.

ریابکوف در این باره گفت: «من فکر می‌کنم که در مورد تفاهمات بدست آمده در سطح بالا، بازنگری اساسی وجود نخواهد داشت و دولت آمریکا برای اجرای توافق‌های بدست آمده در سطح بالا تلاش خواهد کرد.»

معاون وزیر خارجه روسیه افزود: گسترش بیشتر  تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو از سوی آمریکا اجتناب ناپذیر است و واشنگتن بهانه‌هایی برای آن ایجاد خواهد کرد.

 ریابکوف گفت: «آمریکا به سادگی نمی‌تواند سیاست تحریم‌ها را رها کند و هنگام برداشتن تحریم‌ها بهانه تراشی می‌کند.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.