سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تزریق واکسن برکت در مشهد هیچ عارضه جدی نداشته است

مجری وفوکال پوینت طرح واکسن برکت در مشهد گفت: تزریق این واکسن در مشهد خوشبختانه تا کنون هیچ گونه عارضه جدی در پی نداشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رزیتا خداشاهی عضو هیات علمی گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عملیات اجرایی کار آزمایی بالینی فاز سوم تزریق واکسن برکت در مشهد، هیچ عارضه جدی نداشته است. همچنین واکسن برکت از خرداد ماه در مشهد آغاز شده و ۳هزار و ۵۰۰نفر در بازه سنی ۱۸-۷۵ سال نوبت اول این واکسن را دریافت کرده اند.

او  با اشاره به اینکه فاز سوم واکسن برکت از خرداد ماه در سطح ۵شهر کشور آغاز شد، افزود: استمرار پیگیری‌های تلفنی برای تمامی شهروندانی که این واکسن را دریافت کرده اند، به صورت روزانه در حال انجام است و افرادی که تاکنون این واکسن را دریافت کرده اند، خوشبختانه عارضه خاصی ناشی از تزریق واکسن نداشته اند.

عضو هیات علمی گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: تمام شهروندان در زمان تزریق واکسن اگر علائمی دارند باید به صورت شفاف با پزشک در میان بگذارند؛ زیرا اگر واکسن در فاز علائم کرونا تزریق شود، علائم بیماری مقداری تشدید خواهد شد.

فوق تخصص عفونی و عضو تیم کارآزمایی بالینی واکسن کوویران برکت از مردم خواست، در شرایط پاندمی کرونا هر واکسنی که سریعتر در دسترس بود، باید تزریق شود.

انتهای پیام//ا.د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.