سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تذکرات دبیر هنری جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱ پیش از آغاز این رویداد هنری

دبیر هنری جشنواره فیلم کن، در کنفرانس مطبوعاتی پیش از جشنواره از چالش‌های برگزاری این رویداد گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورایتی، تیری فرمو کارگردان هنری جشنواره فیلم کن در کنفرانس مطبوعاتی پیش از جشنواره در روز دوشنبه، از بحث و مذاکره با نتفلیکس و چالش‌های برگزاری جشنواره در دوره پاندمی سخن گفت.

در پاسخ به سوالات مکرر خبرنگاران در مورد نتفلیکس که در هیچ کدام از بخش‌های جشنواره حضور ندارد، فرمو در مورد تاریخ سینما صحبت کرد و گفت: سال ۲۰۱۹ برای فیلم‌ها سال خوبی بود و ۲۰۲۰ فاجعه بارترین سال در تاریخ سینما بود. هیچگاه سینما‌ها در سراسر جهان در مدتی به این طولانی بسته نشده بودند.

او در ادامه صحبت هایش موفقیت سرویس‌های پخش‌ آنلاین را شایسته دانست، اما معتقد است این موفقیت در زمانی حاصل شده که سینما با تعطیلی‌های مکرر به دلیل همه گیری کرونا نمی‌توانسته از خود دفاع کند. فرمو همچنین اشاره کرد که بعضی از این پلتفرم‌ها به خرید و حتی سرمایه گذاری روی فیلم‌ها به روش سنتی ادامه داده اند.

فرمو ادامه داد: همکاری با پلتفرم‌ها عادی است، اما قوانینی وجود دارد از جمله اینکه فیلم‌های بخش رقابتی باید در سینما‌های فرانسه اکران شوند. عمل به این قانون سخت نیست؛ اما نتفلیکس نمی‌خواهد از این قانون پیروی کند. امیدوارم روزی بتوانم آن‌ها را متقاعد کنم.

دبیر جشنواره کن، در ادامه کنفرانس از چالش‌هایی که کن برای برگزاری با آن‌ها روبرو بود، صحبت کرد و گفت: ما برگزارکنندگان جشنواره برای خودمان اینجا نیستیم. در واقع برای سینما، هنرمندان، افراد حرفه ای، خبرنگاران و خود شهر کن اینجا هستیم که بسیار آسیب دیده است. او اشاره کرد که کن از تمامی محدودیت‌های کرونایی فرانسه از جمله استفاده از ماسک در سالن‌های نمایش پیروی می‌کند. به همین منظور مهمانانی که از واکسن قابل تایید فرانسه استفاده نکرده اند نیز ملزم هستند، هر ۴۸ ساعت یک بار در مرکز آزمایش جشنواره تست کرونا بدهند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.