سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرونا دلتا در آستانه هجوم به کمیجان

رییس شبکه بهداشت و درمان کمیجان از مشاهده علائم موج پنجم کرونا در این شهرستان خبر داد.

نبی بابایی رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کمیجان  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  با اشاره به افزایش موارد مثبت و مراجعین سرپایی در این شهرستان گفت: علائم موج پنجم کرونا از نوع دلتا در این شهرستان مشاهده می‌شود.

بابایی افزود: در حال حاضر یکی از بزرگترین چالش‌های بزرگ شهرستان کمیجان احتمال وقوع موج پنجم کرونا از نوع دلتا است که متاسفانه شواهد نشان می‌دهد، موارد مثبت کرونا و تعداد مراجعین سرپایی در چند روز اخیر رو به افزایش است.

او اضافه کرد: طبق مطالعات اپیدمیولوژی هرگاه تعداد موارد مثبت کرونایی و مراجعین سرپایی افزایش داشته باشد، چند روز بعد تعداد موارد بستری هم افزایش می‌یابد و با توجه به سرایت و انتقال بالای کرونای دلتا احتمالا این موضوع زودتر به وقوع می‌پیوندد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کمیجان بیان کرد: گرچه در حال حاضر ۴ نفر بیمار مشکوک به کرونا دلتا در مرکز درمانی کمیجان تحت مراقبت هستند، اما با توجه به جهش کرونا و تعداد بالای خدمات سرپایی کرونا به شدت نگران هفته‌های آتی هستیم.

او توجه به نکات بهداشتی را برای تمامی افراد به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا برای افراد واکسینه شده و افرادی که هنوز واکسن خود را دریافت نکرده اند حائز اهمیت دانست.

بابایی تصریح کرد: در شهرستان کمیجان در حال تکمیل واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال هستیم و با توجه به سهمیه‌ای که از وزارتخانه دریافت می‌کنیم در اسرع وقت به روند واکسیناسیون سرعت خواهیم بخشید.

او ادامه داد: در شهرستان کمیجان بیش از ۵۵ درصد گروه‌های هدف واکسینه شده اند، اما همچنان توجه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی حرف نخست را می‌زند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کمیجان با تاکید بر اینکه نوع جهش یافته ویروس کرونا بسیار خطرناک‌تر و کشنده‌تر از انواع قبلی است، از مردم شهرستان و روستا‌های اطراف خواست تا پروتکل‌های بهداشتی و شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی که از طرف کارشناسان و کادر بهداشت و درمان گفته و ابلاغ می‌شود را با جدیت هرچه بیشتر رعایت کنند.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.