سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک میلیارد ریال هدیه به نفس های نامنظم محیط زیست خراسان رضوی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: تاکنون یک میلیارد ریال برای جبران خسارات ناشی از خشکسالی به محیط زیست خراسان رضوی تخصیص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: به منظور مقابله با تاثیر مخرب و جبران خسارت‌های ناشی از تداوم بلندمدت پدیده خشکسالی و تامین حداقل شرایط لازم برای گذر از این وضعیت بحرانی و حفاظت از گونه‌های جانوری و گیاهی محیط زیست و حیات وحش خراسان رضوی ۷۵ میلیارد ریال درخواست شده است.


بیشتر بخوانید


او افزود: بارش امسال نزولات آسمانی در این استان نسبت به پارسال ۶۵ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: کاهش بارندگی در خراسان رضوی سبب افت شدید خروجی آب از چشمه‌های طبیعی و خشکیدن برخی از آن‌ها شده و سطح سبز گیاهان علوفه‌ای در مراتع استان را به میزان بسیار زیاد کاهش داده است.

همتی بیان کرد: این شرایط باعث اختلال در تغذیه طبیعی جانوران و گیاهخواران در حیات وحش خراسان رضوی شده و دخالت‌های غیرطبیعی و تامین آب و علوفه وحوش استان را به صورت دستی ضروری ساخته است.

او تصریح کرد: ۶۶۰ میلیون ریال در قالب "طرح حفاظت از تنوع زیستی و زیستگاه‌های حیات وحش" نیز به ۶ شهرستان در خراسان رضوی تخصیص یافته است که برای ساخت یا مرمت آبشخور‌های حیوانات، خرید تانکر آب، تعمیر آب‌انبار‌های موجود، انتقال آب به مخازن، آبیاری مراتع، توزیع علوفه و اقداماتی از این قبیل در شهرستان‌های سبزوار، سرخس، کلات، بجستان، گناباد و طرقبه شاندیز هزینه شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تاکید کرد: از طریق مکاتبات مکرر برای برون رفت از شرایط حاد موجود درخواست اعتبار شده که تاکنون منابعی در این زمینه در اختیار این اداره کل قرار نگرفته است؛ بسیاری از افراد علاقه‌مند به محیط زیست و طبیعت به صورت خودجوش همراهی‌های خوبی با این اداره کل و ادارات تابعه داشته‌اند که جا دارد از تلاش این حامیان طبیعت به صورت ویژه قدردانی گردد.

همتی اظهار کرد: شهروندان وظیفه‌شناس و جوامع محلی مسئولیت‌پذیر در خراسان رضوی نشان دادند هرگاه مشکل جدی و عمده در مسیر حفاظت از محیط زیست طبیعی پیش آید، برای اقدام در حل معضل پیشتاز هستند که این امر باعث دلگرمی حافظان و دوستداران محیط زیست شده است.


انتهای پیام//ص.ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.