سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل ۵۱۶ فقره پرونده چرای دام غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری

امسال ۵۱۶ فقره پرونده چرای دام غیرمجاز برای متخلفان منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری تشکیل و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید اسماعیل صالحی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: امسال۷۷۰ پرونده تخلف برای متخلفان منابع طبیعی استان تشکیل و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

او افزود: این میزان پرونده تخلف نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش داشته است و در این مدت پنج کوره غیر مجاز کشف و تخریب شد و در این مدت ۶۷ فقره پرونده کشفیات چوب و زغال در استان تشکیل شد.


بیشتر بخوانید


صالحی از تشکیل ۵۱۶ فقره پرونده چرای دام غیرمجاز در استان در این مدت خبر داد و اضافه کرد: در این مدت در حوزه تخریب و تصرف جنگل ۲۶ پرونده، در حوزه مرتع ۱۲۸ پرونده و در حوزه جلوگیری و رفع تصرف نیز ۲ فقره پرونده در حوزه جنگل و یک فقره پرونده در حوزه مراتع تشکیل شد.

او ادامه داد: در حوزه قطع درخت، درختچه و نهال نیز پنج پرونده و برای بوته‌کنی نیز ۲۸ پرونده و برای کت زدن ۷۵ اصله درخت و درختچه نیز یک پرونده در استان تشکیل شد.

صالحی گفت: در این مدت چهار فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های طبیعی و ۲ فقره آتش‌سوزی در مراتع استان رخ داد که در این حوادث چهار و یک دهم هکتار مراتع و جنگل‌های استان طعمه حریق شد که این تعداد در مشابه سال‌گذشته ۴۲ درصد کاهش داشته است.

او افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۵۹ هکتار از اراضی ملی استان با پیگیری توسط نیرو‌های منابع طبیعی استان از دست متصرفان رفع تصرف و خلع ید و به بیت‌المال بازگشت داده شد که این میزان اراضی در قالب ۱۳۴ پرونده است که به صورت باغ، زراعت، فنس کشی، حصارکشی مورد تصرف قرار گرفتند.

صالحی اضافه کرد: پارسال ۲ هزار و ۴۱۷ پرونده تخلف و تجاوز در عرصه‌های منابع طبیعی استان تشکیل و به مراجع قضایی تحویل داده شد از این تعداد ۵۵ پرونده در حوزه جنگل و ۱۵۹ پرونده در حوزه مرتع با اجرای احکام خلع ید، تخلیه، قلع و قمع شد.

او ادامه داد: مهمترین مشکل در حوزه حراست از عرصه‌های منابع طبیعی کمبود امکانات و نیروی انسانی است و استقرار بالگرد اطفاء حریق در این استان به دلیل سخت‌گذر بودن برخی مناطق در مواقع بحران ضروری است.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.