سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص تبلت رایگان به دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه

معاون وزیر آموزش وپرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از اختصاص تبلت رایگان به دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه فاقد تبلت در کشور خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سید جواد حسینی معاون وزیر آموزش وپرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه در عصر کرونا ۶۰۰ دانش‌آموز با نیاز‌های ویژه در کشور تبلت رایگان دریافت کرده‌اند، گفت : دانش‌آموزانی که در حوزه آموزش و پرورش استثنایی مشغول تحصیل بوده و تبلت ندارند، تبلت رایگان دریافت خواهند کرد.

او با اشاره به نیازسنجی صورت گرفته در کشور برای ایجاد مدارس استثنایی، گفت : بر اساس این نیازسنجی باید ۲۱۰ مدرسه برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه درکشور ساخته می‌شد که از اسفند سال ۱۳۹۸ کار ساخت این نوع مدارس را در کشور آغاز کردیم و امروز این مدرسه در شهرستان گیلانغرب یکصد و چهل و هشتمین مدرسه‌ای است که در کشور در قالب طرح از "خشت تا بهشت" افتتاح شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اشاره‌ای به اقدامات انجام شده در طول دوران حضورش در آموزش و پرورش استثنایی کشور در یک سال گذشته داشت و افزود: زمان ورودم به آموزش و پرورش استثنایی ۱۵۲۱ مدرسه استثنایی در کشور داشتیم که امروز این تعداد به ۱۷۲۰ مورد رسیده است.

حسینی افزود: در یک سال گذشته تعداد مراکز اختلالات یادگیری از ۶۷۵ مرکز به ۷۷۵ مرکز در کشور رسیده است. ضمن اینکه تعداد سالن‌های ورزشی برای دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه نیز از ۳۰ سالن به ۴۳ سالن و تعداد مراکز مشاوره کشور از هشت مرکز به ۵۳ مرکز افزایش پیدا کرده است.

او با اشاره به در برنامه بودن ایحاد اتاق‌های چندحسی مبتنی بر هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان استثنایی در کشور، گفت: ساخت این نوع اتاق‌ها با توجه به اینکه کودکان اتیسمی ۲۰ برابر صدا‌ها را بیشتر از سایرین می‌شنوند، برای آموزش دانش‌آموزان اتیسمی ضروری است.

او سپس با اشاره به نیاز آموزش و پرورش استثنایی به ایجاد اتاق‌های سنجش آکوستیک دائمی در استان‌ها برای انجام کار سنجش دانش آموزان در طول سال، گفت: پارسال با وجود کرونا ۹۹.۶ درصد دانش‌آموزان ورودی به پایه اول تحصیلی در طرح سنجش سلامت شرکت کردند که با ایجاد اتاق‌های سنجش دائمی این میزان به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

حسینی با بیان اینکه ایجاد مراکز جامع توانبخشی، مشاوره ای، تشخیصی را در کشور در برنامه داریم، افزود: هم اکنون هفت مرکز اینچنینی در کشور راه اندازی شده که قول راه اندازی هشتمین مرکز را در استان کرمانشاه با اعتبار حداقل دو میلیارد تومان می‌دهم.

او سپس با بیان اینکه برای استاندارد سازی تجهیزات آموزش و پرورش استثنایی به اعتبارات زیادی نیاز است، افزود: پارسال از بخش‌های مختلف دولتی ۱۴۰ میلیارد تومان برای تهیه تجهیزات گرفتیم که با تلاش‌های صورت گرفته امسال موفق شدیم برای تهیه تجهیزات آموزش و پرورش استثنایی ردیف بودجه بگیریم.

او ادامه داد: امسال دست کم ۴۰ میلیارد ریال اعتبار در حوزه استاندارد سازی تجهیزات به آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه اختصاص داده خواهد شد.

معاون وزیر آموزش وپرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در این سفر برای دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه استان کرمانشاه ۵۰ دستگاه تبلت به همراه آورده بود .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.