سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخت‌های بستری کرونا در زاهدان افزایش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: تعداد تخت‌های بستری مبتلایان به کرونا در زاهدان برای چندمین بار متوالی به ۳۶۶ مورد افزایش یافت که ۵۵ تخت آن مربوط به بخش مراقبت‌های ویژه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر سید محمد هاشمی‌شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با راه‌اندازی بخش‌های شماره پنج و ۶ بحران کرونا در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان تعداد تخت‌های بستری کرونا در این بیمارستان به ۵۴ تخت افزایش یافت.

وی افزود: با شروع موج جدید همه‌گیری کرونا و افزایش پنج برابری تعداد موارد ابتلا؛ طبیعی است که شاهد افزایش میزان مراجعات به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باشیم و به همین دلیل میزان بستری بیماران تنفسی نیز حدود چهار تا پنج برابر نسبت به شرایط عادی همه‌گیری کرونا افزایش یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان بیان کرد: تاکنون با استفاده از ظرفیت‌های موجود در سیستان و بلوچستان خدمات ارائه و با افزایش تعداد بیماران نیازمند بستری، بخش‌های جدید هم اضافه شده است.

وی ادامه داد: این کار با استفاده از ظرفیت‌های داخلی بیمارستان‌ها انجام می‌شود و به عنوان مثال بخش بحران پنج و ۶ در محل بخش‌های داخلی یک و نفرولوژی بیمارستان راه‌اندازی شده است.

هاشمی اظهارداشت: در توسعه تخت‌های تنفسی محدودیت اصلی موضوع اکسیژن بوده که برای این کار هم تعداد دستگاه‌ها افزایش یافتهاست.

وی تصریح کرد: هم‌اینک ۲۸ دستگاه اکسیژن‌ساز ثابت و پرتابل یا ظرفیت ۱۲ هزا و ۵۰۰ لیتر اکسیژن در دقیقه در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فعال است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همچنین تعداد کپسول‌ها افزایش یافته، هم مدیریت مصرف اکسیژن داریم و هم اقدامات ابتکاری در حال انجام است.
وی با اشاره به قدرت سرایت و قدرت بیماری‌زایی بالاتر ویروس جهش دلتا و بتا حتی نسبت به ویروس جهش یافته آلفا یا نوع انگلیسی آن گفت: در حالیکه در طول ۱۷ ماه اخیر میزان ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان کمتر از متوسط کشوری بود و اکثر جمعیت استان ارتباط کمتری با انواع ویروس داشته و ایمنی نسبی کمتری داشته‌اند، اما ویروس جهش یافته دلتا شرایط را تغییر داده است.

هاشمی ضمن تاکید بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی مهمترین کاری که باید انجام داد کاهش ورودی بیمار به بیمارستان‌هاست که این موضوع نیز جز با مشارکت، همراهی هوشمندانه همه مردم و فرآهم کردن شرایط از سوی سایر دستگاه‌های اجرایی امکان‌پذیر نیست.

دکتر فرحناز میر رییس بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان نیز گفت: برای تامین اکسیژن بیماران در بخش پنج و ۶ اقدام ابتکاری انجام شده و به صورت جهادی ارتباط مستقیم این بخش با سامانه اکسیژن‌ساز ایجاد شده است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.