سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقتی مسئولان، اعلام آمار ورود اتباع خارجی را محرمانه می‌دانند

دستگاه‌های متولی کنترل ورود و خروج اتباع خارجی به خراسان جنوبی، دادن آمار به رسانه‌ها را درون سازمانی می‌دانند و تمایلی برای انتشار آن ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، پیگیری‌های دو روزه برای تهیه خبر مربوط به ورود اتباع خارجی به خراسان جنوبی تاکنون بی نتیجه مانده و مسئولان مربوطه در پاسخ به سؤال خبرنگارمان، دادن آمار را موضوعی درون سازمانی می‌دانند و می‌گویند اجازه انتشار آن را ندارید.

خبرنگار باشگاه خبرنگاران خراسان جنوبی طی دو روز گذشته، چندین مرتبه با کارشناسان و مسئولان سه دستگاه اجرایی استان تماس گرفته و از آنان آمار مربوط به ورود قانونی یا غیر قانونی اتباع افغانستانی را خواسته، اما تاکنون موفق به تهیه این خبر نشده است.


بیشتر بخوانید


سخت گیری مسئولان در دادن آمار‌های این چنینی در حالی است که در دو استان دیگر همجوار با افغانستان، یعنی سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی، خبر‌های مربوط به تردد اتباع خارجی و حتی ورود غیر قانونی آن‌ها رسانه‌ای می‌شود و جالب اینجاست که خود مسئولان این استان‌ها اصرار به انتشار اینگونه خبر‌ها دارند.

خراسان جنوبی ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد و روزانه در بازارچه و پایانه مرزی ماهیرود ۷۰۰ تا ۸۰۰ کامیون ایرانی و افغان تردد می‌کنند.

بازارچه‌ای که فرصت اشتغال را برای بیش از هزار کارگر افغانستانی و ایرانی فراهم کرده است.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
علی
۱۵:۲۹ ۱۵ تير ۱۴۰۰
چرا واقعا؟؟؟
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۴ تير ۱۴۰۰
خبرنگاران جزو قشر مظلوم جامعه هستند که امنیت شغلی ندارن، با تهیه یه خبر ممکنه کلی به درد سر بیفتن، همش مجبورن خبرهای مسئول خوشحال کن بنویسن
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۴ تير ۱۴۰۰
رسانه گریزی مسئولان در خراسان جنوبی به حدیه که دو ساله خبرنگاران رو به نشست ستاد تنظیم بازار دعوت نمی کنند، توجیه مسئولان هم عجیب و غریبه: رسانه ها با انتشار خبرهای مربوط به وضعیت کمبود کالاهای اساسی،آرامش بازار رو ره هم می ریزند...آخه یکی نیست به این دوستان بگه این شمایین که با لاپوشانی بی تدبیر هاتون معیشت مردم رو داغون کردین
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۴ تير ۱۴۰۰
رسانه گریزی در استان خراسان جنوبی از همه جای کشور بیشتره، روابط عمومی ها هم که هزار ماشالله....سوال می فرستی دو هفته بعد جواب میدن