سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجزای اصلی یونیت دندانپزشکی چیست؟

یونیت دندانپزشکی یک استیشن درمانی اصلی برای هر مطب دندانپزشکی است.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یونیت دندانپزشکی یک استیشن درمانی اصلی برای هر مطب دندانپزشکی است. این امکان را برای بیمار فراهم می کند که بتواند راحت بر روی آن قرار گرفته و پوزیشن دهی شود تا اقدامات لازم برای او انجام شود. یک یونیت به طور کلی شامل صندلی دندانپزشکی برای قرارگیری و پوزیشن دهی بیمار ، هولدر ابزار با  انواع ابزارهای روتاری متصل شده ، یک چراغ سیالییتیک برای روشنایی محل درمان ، یک اسپیتون و سیستم آسپیراسیون است.

طراحی یونیت دندانپزشکی

طراحی یونیت دندانپزشکی اهمیت ویژه ای دارد. طراحی باید طوری باشد که وسایل به راحتی در دسترس دندانپزشک قرار گیرد.

همچنین هنگام طراحی باید به جلوگیری از انتشار عفونت توجه شود. سطوح یونیت باید کاملاً صاف و صیقلی باشد تا به راحتی ضدعفونی و تمیز گردد. همچنین رنگ آن نباید تحت تأثیر محلول های ضدعفونی کننده،خراب شود.

توجه به استفاده ازغلاف های یکبارمصرف برای اینسترومنت ها در یونیت توصیه می شود. این اینسترمنت ها از ایجاد عفونت و انتشار آن در بین بیماران جلوگیری می نماید.

اجزای یونیت دندانپزشکی

نسل جدید یونیت صندلی های تولیدی توسط شرکت فرازمهر اصفهان دارای بخش های زیر هستند :

  1. صندلی و پشتی ( که بخش مرکزی را تشکیل می دهد )
  2. تابلت پزشک (تابلت اصلی دستگاه)
  3. جعبه باکس
  4. چراغ یا لایت
  5. کراشوار ( شامل بخش های مختلفی چون ، حمام لیوان پرکن و کاسه شور است.)
  6. تابلت منشی
  7. باکس تاسیسات

تجهیزات دندانپزشکی

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی دندانپزشکان برای ارائه خدمات بهتر و راحتی  مراجعان  خود هنگام معالجه نیازمند تجهیزات دندانپزشکی بروز و کارا هستند .

به خصوص اینکه در مراجعه به دندانپزشکی حتما وسایل و تجهیزات کار نظر مراجعه کنندگان را به خود جلب مینماید، از یونیت  یا صندلی بیمار گرفته تا وسایلی که دندانپزشک آنها را برای درمان دندانشان استفاده میکند،همچنین بهداشت و استریلیزه بودن محیط دندانپزشکی برای مراجعان بسیار مطلوب است و باعث رضایت و خشنودی آنها میشود.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.