سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشتارگاه صنعتی دام شهرستان پارس آباد ساماندهی شود

فرماندار شهرستان پارس آباد بر ضرورت هم افزایی و همکاری بین بخشی دستگاه‌های حوزه سلامت در بهسازی و ساماندهی کشتارگاه صنعتی دام پارس آباد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ابراهیم امامی، فرماندار شهرستان پارس آباد در دیدار با مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه اداره کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: لازمه رسیدن به هدف سلامت غذایی جامعه نظارت بهداشتی دامپزشکی بر کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه فرآورده‌های خامی دامی است تا گوشت و آلایش خوراکی که به دست مصرف کننده می‌رسد از هر نظر سالم و بهداشتی بوده و مشکلی از نظر بیماری و مخاطرات بعدی وجود نداشته باشد.

او افزود: با توجه به مسئولیت حساس دامپزشکی در سلامت جامعه همواره پشتیبان این دستگاه حوزه تامین امنیت و تضمین سلامت غذایی جامعه بوده و در حد توان در رفع مشکلات دامپزشکی منطقه و ارتقاء جایگاه آن کمک خواهیم کرد.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه اداره کل دامپزشکی استان اردبیل نیز با اشاره به ظرفیت و پتانسیل بالای دامپروری منطقه گفت: دامپزشکی با طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها روبرو است و شاید مردم بدون توجه به فعالیت‌های دامپزشکی هر روز نیازمند فعالیت‌های این دستگاه هستند و قطعا بدون فعالیت همکاران دامپزشکی زنجیره غذایی مردم کامل نمی‌شود.

حجت الاسلام بهلول مرادی منش با اشاره به اینکه در حال حاضر در ۱۴ کشتارگاه دام و طیور استان ناظرین ذبح شرعی و بازرسان بهداشتی دامپزشکی مستقر هستند و نظارت بهداشتی و شرعی از ابتدا تا انتهای کشتار انجام می‌شود افزود: در حوزه نظارت بهداشتی بازرسان بهداشتی گوشت برسلامت گوشت و فرآورده‌های خام دامی نظارت کامل دارند و در کنار آن‌ها روحانیون ناظر ذبح شرعی بر حلیت گوشت استحصالی نظارت می‌نمایند و این نظارت‌ها با دقت و حساسیت خاصی در تمامی کشتارگاه‌های استان رصد می‌شود.

او تصریح کرد: در واقع ارتباط بین نظارت بهداشتی و شرعی لازم و ملزوم بودن است و حکم مکمل یکدیگر را دارند و اگر محصولی اشکال شرعی داشته باشد قابل استفاده نبوده و نیز اگر مشکل بهداشتی داشته باشد باز هم قابل استفاده نبوده و تنها محصولی که از نظر بهداشتی و شرعی مورد تایید باشد قابلیت استفاده و ورود به چرخه مصرف را خواهد داشت.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه اداره کل دامپزشکی استان اردبیل به عملکرد دامپزشکی در بازه زمانی سه ماهه اول سالجاری اشاره کرد و افزود: در این مدت بیش از سه میلیون راس دام در استان برعلیه بیماری‌های مختلف دامی واکسینه شده است.

مرادی منش همچنین یادآور شد در این مدت ۵۹ هزار و ۲۲۱ راس دام سنگین و سبک در کشتارگاه‌های استان تحت نظارت بهداشتی و شرعی کشتار و پس از تایید ناظرین در چرخه مصرف وارد شده است.

او میزان ضبط فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی و تاریخ منقضی را در این مدت ۱۳ هزارو ۹۰۶ کیلوگرم عنوان کرد و گفت: ۵۷ پرونده تخلف بهداشتی در این مدت تشکیل و ۴۹ مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی نیز در این مدت پلمب و از ادامه کار آن‌ها جلوگیری شده است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.