سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید بیش از ۵۱۸ هزار قطعه طیور در خوشاب

رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب گفت: بیش از ۵۱۸ هزار قطعه طیور گوشتی با مجوز بهداشتی دامپزشکی در خوشاب تولید و به مقصد دیگر شهر‌های کشور ارسال شد.

به گزارش خبرنگار استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود ترخاصی رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب گفت: از اول سال تا کنون بیش از ۳۷۴ برگه مجوز بهداشتی توسط واحد قرنطینه و امنیت زیستی شبکه دامپزشکی خوشاب صادر شده و در مجموع ۵۱۸ هزار و ۳۲۰ قطعه طیور گوشتی با مجوز بهداشتی دامپزشکی به کشتارگاه‌های طیور سطح کشور ارسال شده است، که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته، افزایش ۴۴ درصدی داشته است.

او افزود: امسال تاکنون هیچ کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خوشاب مشاهده نشده است.


بیشتر بخوانید


رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب ادامه داد: در برداشت نمونه آزمایشگاهی از یک واحد صنعتی طیور با تلفات غیر متعارف نتایج آزمایشگاهی نشان از منفی بودن آن از لحاظ بیماری آنفلوانزای فوق حاد است.

ترخاصی بیان کرد: تاکید می‌کنیم شرایط بهداشتی، قرنطینه‌ای فارم‌های پرورش به شدت رعایت شود، چرا که بیماری‌های ویروسی در کمین جمعیت طیور است.

او تصریح کرد: مرغداران شهرستان کلیه واکسن‌های طی دوره پرورش را طبق الگوی اعلامی مد نظر سازمان دامپزشکی را انجام دهند و مدیریت بهداشتی فارم‌های خود را به جد پیگیری کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب تاکید کرد: هرگونه تلفات واحد بایستی به مسئولین فنی، بهداشتی فارم اطلاع داده شود و تلفات غیر متعارف جهت بررسی بیشتر و نمونه برداری‌های احتمالی به شبکه دامپزشکی گزارش گردد.

انتهای پیام//ع.ظ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.