سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث شهرک تخصصی تولید نهاده‌های کشاورزی در بروجن

اولین شهرک تخصصی تولید نهاده‌های مورد نیاز بخش کشاورزی در سطح استان چهارمحال و بختیاری در شهرستان بروجن احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهریار بابادی مدیر جهاد کشاورزی بروجن با تاکید بر لزوم کاهش وابستگی کشور به واردات نهاده‌های کشاورزی نظیر کود‌های شیمیایی، سموم و سایر نهاده‌های کشاورزی، از ایجاد اولین شهرک تخصصی تولید نهاده‌های مورد نیاز بخش کشاورزی در سطح استان خبر داد.

او ضمن اشاره به حفظ منابع موجود و احیای ظرفیت‌های راکد در مناطق مستعد شهرستان بروجن گفت: این طرح عظیم در عرصه‌ای به مساحت حدود ۱۰۰ هکتار بصورت واحد‌های مشخص به سرمایه گذاران و متقاضیان واجد شرایط در زمینه تولید، تهیه، بسته بندی، فراوری نهاده‌های کشاورزی شامل کود، سم، بذر و خوراک دام واگذار خواهد شد.


بیشتر بخوانید


بابادی اضافه کرد: تاکنون مراحل مکان یابی، تهیه نقشه، انجام مطالعات مقدماتی و پیش نویس طرح تهیه شده و جهت انجام مطالعات تکمیلی و کارشناسی دقیق نیاز به اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال است که حضور جدی، مساعدت و همراهی دستگاه‌های ذیربط اجرایی را می‌طلبد.

او با بیان اینکه سرمایه گذاری در شهرک‌های تخصصی کشاورزی، اقتصادی و زودبازده است اظهار داشت: بهره گیری از توان سرمایه گذاران، تولید کنندگان و شرکت‌های واجد شرایط و نیز ایجاد فضای مطمئن کسب و کار و تسهیل در اعطای مجوزات لازم در این زمینه به متقاضیان، می‌تواند زمینه ساز توسعه و افزایش تولیدات بخش کشاورزی در کشور باشد.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.