سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داور نخستین جشنواره رادیویی زیارت:

بخش مردمی جشنواره رادیویی زیارت آثار شنیدنی بسیاری داشت

داور نخستین جشنواره رادیویی زیارت گفت: یکی از جذاب‌ترین بخش‌ها در جشنواره، بخش مردمی است که با توجه به آماتور بودن سازندگان، کار‌های قابل قبولی را شنیدیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، لعیا باستانی داور نخستین جشنواره رادیویی زیارت گفت: برگزاری رویداد‌های فرهنگی و هنری مانند جشنواره‌های رادیویی و تلویزیونی، از این حیث که فرصتی برای رقابت فراهم می‌کنند، باارزش و البته به دلیل آنکه می‌تواند موقعیتی برای دیده شدن تیم برنامه‌ساز فراهم کند، انگیزه بخش هستند.

او افزود: تفاوت جشنواره زیارت با سایر موارد مشابه، چاشنی عشقی است که نسبت به ائمه اطهار (ع) و امامزادگان در دل سازندگان برنامه‌ها می‌جوشد، همچنین حفظ و نگهداری فرهنگ قوی و آیین‌ها و آداب و رسوم متفاوتی که درباره زیارت و مفاهیم مرتبط با آن وجود دارد، یکی دیگر از تفاوت‌های این رویداد مهم فرهنگی و رسانه‌ای با سایر جشنواره‌هاست.

داور نخستین جشنواره رادیویی زیارت درباره کیفیت آثار ارسال شده ادامه داد: در برخی از شاخه‌ها مثل مستند، آنونس و تا حدی نمایش، کیفیت آثار ارسال شده نسبتا خوب بود، اما در برنامه‌های ترکیبی و میزگرد آثار قوی و خوش‌ساختی نشنیدم.


بیشتر بخوانید



باستانی بیان کرد: در بخش مسابقه هم بیشتر به مشاعره بسنده شده بود و به خاطر دارم تنها یک یا دو اثر متفاوت و خوش ساخت داشتیم؛ علاوه بر این در مینی فیچر نیز به دلیل اینکه علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره به درستی با این ساختار آشنا نبودند کار‌ها از قوت و استحکام لازم برخوردار نبود.

او تصریح کرد: یکی از جذاب‌ترین بخش‌ها در جشنواره که کم کم جایگاه خود را پیدا و به کشف استعداد‌ها در زمینه برنامه‌سازی کمک می‌کند، بخش مردمی جشنواره است که به نسبت آماتور بودن سازندگان، کار‌های قابل قبولی را شنیدیم.

داور نخستین جشنواره رادیویی زیارت، خاطرنشان کرد: در این جشنواره بیشتر بر ساختار‌ها تاکید شده بود و به همین دلیل در بعضی بخش‌ها آثار ارسالی ضعیف و البته در بخشی مانند نمایش، سوژه‌ها بسیار تکراری بودند بنابراین در صورت برگزاری این جشنواره در سال‌های بعد باید دقت بیشتری لحاظ شود.

انتهای پیام//م.م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.