سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فریاد کاسبان و مغازه داران از تعطیلی دوباره بازار‌ در فضای مجازی پیچید

تعطیلی چندباره مشاغل به دلیل شروع پیک جدید ویروس کرونا در کشور اعتراض کاسبان و بازاریان را به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، از دو روز گذشته اخباری در رسانه‌ها منتشر شد که بر اساس آمار مبتلایان به ویروس کرونا، زنگ هشدار شروع پیک جدید ویروس کرونا را به صدا در آورده و و برای بار پنجم مردم را نگران سلامتی خود و عزیزانشان کرده است. این خیزش دوباره نه تنها ایران و به ویژه استان‌های جنوبی کشور را بلکه تمام کشور‌های دنیا، حتی کشور‌هایی که تا حد زیادی فرایند واکسیناسیون خود را پیش برده اند، دامنگیر کرده است. خیزش جدیدی که نامش را کرونای دلتا گذاشته اند.

گویا این بار هم مانند گذشته و در پیک‌های شیوع قبلی تنها کسانی که باید به خط مقدم مبارزه با این ویروس منحوس بروند پزشکان و مردم هستند. دوباره اولین اقدام برای مبارزه با کرونا تعطیلی بازار بود تا از تجمع هرچه بیشتر مردم جلوگیری شود. این در حالی است که بسیاری از اماکن پر تجمع و کروناخیز تعطیل نشده اند و از طرفی تعطیلی بازار و مشاغل ضرر و زیان بیش از حدی به کسبه وارد می‌کند. در صورتی که تعطیلی این مشاغل ضروری باشد باید تمهیدی هم برای جلوگیری از این آسیب‌های جدی اندیشیده شود.


بیشتر بخوانید


اتفاقات اخیر در حالی رخ داده است که از انتهای زمستان گذشته تا کنون تاریخ‌های ضد و نقیضی هم از آغاز واکسیناسیون و اتمام آن در کشور منتشر شده که با وجود گذشت زمان‌های اعلام شده، هنوز برنامه واکسیناسیون در مراحل ابتدایی خود به سر می‌برد. از سوی دیگر با این رخدادها، میزان دز واکسن کرونا و تعداد دفعات واکسینه شدن افراد دوباره توسط پزشکان مورد بررسی قرار گرفته و ممکن است با تغییراتی رو به رو باشد.

همه موارد ذکر شده باعث شده است که کاربران فضای مجازی و به ویژه کسبه بازاری نسبت به وضع موجود معترض شده و صدای اعتراض خود را از طریق توئیتر به گوش همه برسانند تا شاید این فریاد‌ها به گوش مسئولان هم برسد و چاره‌ای برای وضع درآمد آن‌ها با وجود شرایط اقتصادی کنونی بیندیشند.

در ادامه تعدادی از این توئیت‌ها را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۴ تير ۱۴۰۰
2ماه و 18 روز دیگه مونده تا شروع سال تحصیلی جدید از همین الآن شروع کردن به عادی انگاری کرونا
ناشناس
۰۱:۱۱ ۱۴ تير ۱۴۰۰
واکسن چیشد پس
ناشناس
۱۵:۵۵ ۱۳ تير ۱۴۰۰
مگه بازار تعطیل؟!