سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز مایه کوبی تب برفکی در دام‌های سنگین استان قزوین

مرحله جدید مایه کوبی تب برفکی در دام‌های سنگین استان قزوین از امروز آغاز شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، غلامرضا توکلی الموتی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: مرحله جدید مایه کوبی تب برفکی در دام‌های سنگین (گاو و گوساله) ازامروز در استان آغاز شده است و به مدت ۲ ماه ادامه دارد.

توکلی الموتی پیش بینی کرد: در این طرح بالغ بر ۸۵ هزار راس گاو و گوساله واحد‌های روستایی وعشایری در هزار واحد دامی با همکاری بخش دولتی وخصوصی دامپزشکی تحت پوشش مایه کوبی تب برفکی قرار گیرند.

وی به دامداران صنعتی، نیمه صنعتی و واحد‌های پرواربندی تاکید کرد: به منظور جلوگیری از بروز بیماری در جمعیت دامی برای انجام مایه کوبی دام‌های خود حداکثر هر ۴ ماه یک نوبت اقدام کنند و تزریق دز یادآور واکسن به گوساله‌هایی که برای بار اول واکسینه شده اند انجام شود.

توکلی خاطر نشان کرد: بیماری تب برفکی به عنوان یکی از بیماری‌های ویروسی واگیر دار است که در صورت وقوع بیماری در واحد‌های دامی حساس بیش از ۹۰ درصد جمعیت دامی واحد را مبتلا می‌کند.

به گفته وی، تب، ریزش بزاق، کاهش اشتها، لنگش، کاهش وزن و کاهش تولید شیر از علایم این بیماری در بین دام‌ها است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان از دامداران خواست به منظور پیشگیری از بروز وشیوع بیماری در واحد‌های دامی خود همکاری لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه علائم مشکوک از این بیماری، مراتب را سریعا به دامپزشکی شهرستان مربوطه گزارش و یا از طریق شماره تلفن ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.