سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور خبر داد؛

کاهش ۵۲ درصدی بارش‌ها نسبت به سال گذشته

جانباز گفت: امسال نسبت به سال گذشته شاهد کاهش ۵۲ درصدی بارش‌ها هستیم که این میزان نسبت به بلند مدت ۳۷ درصد است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جانباز مدیرعامل آب و فاضلاب کشور بیان کرد: امسال با توجه به کمبود بارش‌ها و میزان افزایش دما شرایط خاصی است به طوری که ما در ۶ حوزه آبریز اصلی کشور متاسفانه شاهد کاهش بارش‌ها هستیم.

جانباز تصریح کرد: متاسفانه علاوه بر کاهش میزان بارندگی ما امسال با افزایش دما که زودتر از سال گذشته در خردادماه آغاز شد مواجه شدیم به طوری که کولر‌های آبی و گازی زودتر از سال گذشته وارد مدار شدند و همین موضوع باعث افزایش مصرف  آب و برق می‌شود.

او گفت: در حال حاضر در مرکز فلات ایران ۱۱ درصد آب مصرفی کل را کولر‌های آبی به خود اختصاص داده اند.

در ادامه این برنامه سخنگوی شرکت آب و فاضلاب کشور با تاکید بر این‌که خط قرمز ما در آب رسانی سیار، حفظ کیفیت است، گفت: در تمامی مراحل حمل و آب رسانی، تولید و بارگیری و مصرف، نمونه‌برداری از آب انجام می‌گیرد.

او ادامه داد: امسال قرار است با توجه به پیش‌بینی‌ها، آب حدود ۸۰۰۰ روستا از طریق آب رسانی سیار تامین شود که این عدد در سال گذشته برابر ۵۵۰۰ روستا بود.

کشفی تصریح کرد: یکی از آثار خشکسالی، افزایش تعداد روستا‌هایی است که با تانکر سیار آب رسانی می‌شوند، این امر بیانگر این است که منابع تامین آب محلی را در این روستا‌ها از دست داده‌ایم و باید از طریق منابع با فاصله، آب را به منطقه حمل کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.