سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش پنج و نیم درصدی نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کاهش پنج و نیم درصدی دامنه رو به رشد بیکاری در استان نوید بخش توسعه متوازن و امید بیشتر به آینده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید حشمت اله صمیمی دوست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در نشست کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد با تشریح روند رو به رشد اشتغالزایی در استان گفت: براساس آمارهای موجود و مستند از سال ۹۲ نرخ بیکاری در استان ۱۶,۵ درصد بود که با اقدامات انجام گرفته از ابتدای دولت یازدهم تاکنون در حوزه اشتغال با کاهش پنج و نیم درصدی به ۱۰.۹ درصد رسیده است.

صمیمی دوست افزود: در دست اجرا بودن طرح های بزرگ اقتصادی و پروژه های بزرگ عمرانی از جمله پلیمر گچساران با اشتغال ۵۰۰ تن، پتروشیمی گچساران با ۲ هزار و ۷۰۰ تن، پتروشیمی دهدشت با بیش از  ۴۰۰ تن را نوید بخش روند رو به رشد در رفع بیکاری منطقه برشمرد.

او ابراز داشت: علاوه بر طرح های بزرگ عمرانی که در سطح استان در حال اجرا داریم، طرح های اشتغالزایی خرد خانگی کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و بنیاد برکت نقش موثری در روند کاهش بیکاری دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری از حضور هلدینگ های بزرگ اقتصادی در استان  به عنوان اقدامی نوید بخش در خلق فرصت های جدید شغلی در آینده استان نام برد که با به بار نشستن ثمرات این اقدامات و به فعلیت رسیدن ظرفیت های پرشمار این استان  در سال های آینده شاهد کاهش نرخ بیکاری و رشد اشتغال بیشتر در جای جای این استان خواهیم بود.

مشکلات تعداد ۱۱ طرح اقتصادی با حضور مدیران عامل بانک ها و صاحبان طرح ها در راستای تحقق شعار سال و در جهت حمایت از اشتغال پایدار و رفع موانع تولید مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای لازم جهت برون رفت این واحدها از تنگناهای موجود ارائه شد.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.