سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسیدگی به بیش از ۶ هزار پرونده قاچاق کالا و ارز

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: از ابتدای سال ۹۹ بیش از ۶۷۰۰ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز در شعب تعزیرات حکومتی استان رسیدگی و متخلفان بالغ بر ۴ هزار میلیارد ریال جریمه نقدی شده‌اند.

غلامرضا سالاری مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس  در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: بیش از ۶۷۰۰ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز در شعب تعزیرات حکومتی استان رسیدگی و متخلفین بالغ بر ۴ هزار میلیارد ریال جریمه نقدی شده اند.

او با اشاره به سالروز صدور فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص مبارزه با قاچاق کالا، افزود: رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا مطابق ماده ۴۴ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و دیگر مواردی که حیطه صلاحیت رسیدگی سازمان تعزیرات حکومتی را مشخص کرده اند شامل تمامی کالا‌های خارجی است که بدون اخذ عوارض و نقض تشریفات قانونی مربوط به ورود و خروج کالا و ارز وارد کشور شده که این موارد با ارجاع به شعب دارای صلاحیت، رسیدگی و البته این موضوع هم در مبادی ورودی و هم در سطح عرضه را شامل می‌شود.

او اظهار داشت: لازم به ذکر است از زمان اجرای قانون قاچاق کالا و ارز، دستگاه‌های متولی با جدیت به این موضوع ورود کرده که در این راستا، در سازمان تعزیرات حکومتی، رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز با رویکرد ویژه‌ای و اعمال مجازات‌های سنگین و احکام قاطع برای متخلفان دنبال می‌شود.

سالاری با بیان اینکه کنترل قاچاق تنها با برخورد پلیسی و قضایی امکان پذیر نیست گفت: علاوه بر سیاستگذاری صحیح از جانب مسئولان، نیازمند یک عزم ملی برای مقابله با این پدیده شوم هستیم که در این راستا، فرهنگسازی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان فارس ادامه داد: در کنار مبارزه و پیشگیری، باید با اقدامات زیربنایی، مضرات قاچاق برای مردم تبیین شود تا با افزایش سطح آگاهی، استفاده از کالای ایرانی نهادینه شود و البته مردم نیز متقابلا همکاری لازم را داشته باشند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس از پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم صوتی و تصویری و گوشی تلفن همراه به‌عنوان بیشترین کالا‌هایی که بصورت قاچاق وارد استان می‌شود یاد کرد و تصریح کرد: مبارزه جدی با پدیده شوم قاچاق عزم جدی همگان را می‌طلبد که در این راستا مردم با نخریدن کالای قاچاق نقش بسیار موثری می‌توانند داشته باشند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.