سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۳۶ هزار تن گندم در کردستان خرید تضمینی شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: خرید گندم از دهه سوم خرداد ماه ازکامیاران آغاز شده و تا کنون ۳۶ هزار و ۵۱۰ تن گندم در کردستان خرید تضمینی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، فرید سپری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: خرید گندم از دهه سوم خرداد ماه از شهرستان کامیاران آغاز شده و تا کنون ۳۶ هزار و ۵۱۰ تن گندم در استان خرید تضمینی شده است.

او میزان تولید گندم پیش‌بینی شده در سال زراعی امسال را برابر با ۵۲۱ هزار تن عنوان کرد و گفت: براساس برآورد و پیش‌بینی‌های صورت گرفته امسال ۳۴۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان خرید تضمینی خواهد شد.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان، ۹۰ مرکز شامل ۶۸ مرکز تعاون روستایی ۱۳ سیلو و ۹ کارخانه آرد در دو بخش دولتی و خصوصی خرید گندم تضمینی از کشاورزان را در سطح استان انجام می‌دهند.

سپری با تاکید براینکه بیشترین خرید گندم در استان مربوط به سقز با ۲۰ هزار و ۸۹۱ تن است، گفت: کامیاران با ۱۱ هزار و ۳۷۶ تن در پله دوم خرید تضمینی گندم در سطح استان قرار داد.

او اضافه کرد: کمترین خرید گندم تضمینی مربوط به دیواندره با ۳۸ تن بوده و خرید گندم از کشاورزان بانه و سروآباد هنوز شروع نشده است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.