سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

تمبر سید محمد محیط طباطبایی چاپ خواهد شد / چاپ تمبر مشاهیر و مفاخر ایران زمین در دستور کار شورای عالی تمبر

چهره سید محمد محیط طباطبایی و جمعی دیگر از مشاهیر و مفاخر ایران زمین طی تصویب شورای عالی تمبر، بر قاب تمبر ثبت خواهند شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در اکثر کشور‌ها بسیاری از تمبر‌های پستی خیره کننده آن دسته از تمبر‌هایی است که واقعیت رویدادها، وقایع و تاریخ و چهره شخصیت‌های برجسته تاریخ ساز و درخشان و نخبگان شاخص آن کشور را به تصویر کشیده است. از این رو شورای عالی تمبر نظر به اهمیت این امر طی جلساتی نسبت به بازنگری در موضوعات تمبر‌های یادبود اقدام و چاپ و نشر تمبر مشاهیر و مفاخر ایران زمین در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، ادبی و هنری در دستور کار قرار داده است.

از این رو به زودی تصویر مفاخر و مشاهیر ایران زمین بر روی تمبر نقش می‌بندد. نام میرسیدمحمد محیط طباطبایی، مهدی محقق، محمود دولت آبادی، محمد معین، باستانی پاریزی، عمران صلاحی، کیومرث صابری فومنی، سیدجعفر شهیدی، ابوالفضل زرویی نصرآباد، منوچهر احترامی، در بین فرهیختگان حوزه فرهنگ و تاریخ وادبیات در این میان به چشم می‌خورد.

آیت‌الله جوادی آملی، محمدرضا حکیمی، غلامحسین دینانی، رضا داوری اردکانی نیز در بین فلاسفه و حکما تصویر و نامشان زینت بخش تمبر خواهد شد.

نام پرویز کردوانی جغرافیدان ایرانی و دارنده مدال ملی و نشان عالی دانش در ایران و همچنین مرتضی ممیز پدر هنر گرافیک معاصر ایران نیز در فهرست مصوب شورای عالی تمبر کشور به چشم میخورد.

همچنین در عرصه هنری خسرو شکیبایی، داوود رشیدی، محمدعلی کشاورز، جمشید مشایخی بازیگران بنام ایران و جلیل شهناز، حسن کسائی، فرهاد فخرالدینی، لوریس چکناواریان در بخش اسطوره‌های موسیقی وآواز ایران زمین در فهرست مشاهیر و مفاخری هستند که تمبر یادبودشان به زودی چاپ می‌شود.

گفتنی است تمبر فرماندهان شهید دفاع مقدس شامل شهیدان صیاد شیرازی، همت، زین‌الدین، بروجردی، جهان‌آرا، کاظمی، خرازی، باکری و باقری نیز در همین دسته از تمبر‌های موضوعی چاپ و منتشر خواهد شد.

در این بین آنچه حائز اهمیت است تصویب انتشار تمبر هفت بانوی فرهیخته ایرانی است که تا کنون تمبر سیمین دانشور از میان آن‌ها به چاپ رسیده است. توران میرهادی، طاهره صفارزاده، منصوره حسینی، بهجت صدر، ایران درودی و منیر فرمانفرمائیان نام دیگر بانوانی است که به گفته سید جمال هادیان رئیس شورای تمبر به زودی بر تمبرها حک خواهند شد.


بیشتر بخوانید


بی تردید این قطعه هنری مصور یادگاری ماندگار است که چهره‌هایی که در اعتلای فرهنگ و عظمت ایران اسلامی نقشی برجسته داشته اند را در خود جای می‌دهد تا میراثی برای آیندگان و معرفی تاریخ وفرهنگ ایران زمین به دنیا باشد این در حالی است که تمبر نیز به چرخه پستی کشور برگشته و بر روی مرسولات وامانات پستی استفاده خواهد شد از این رو این سفیر کوچک فرهنگی نقشی موثر‌تر در انتقال میراث فرهنگی کشور به سراسر جهان ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تمبر پستی ، شرکت پست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.