سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای بیش از ۸۰۰ کیلومتر از مسیر انتقال آب خلیج فارس به فلات ایران

مسیر انتقال آب از خلیج فارس به کرمان و یزد بطول ۸۲۱ کیلومتر اجرایی شده و هم اکنون در مسیر خود آب مورد نیاز صنایع و معادن را تامین می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت روز شنبه در نشست با فعالان اقتصادی تربت‌حیدریه گفت: در شرایطی که سرمایه‌گذاران و کشاورزان از بحران آب و مشکلات کم آبی نگران بوده و نگرانی بابت توسعه اقتصادی و تثبیت جمعیت در شرق کشور وجود دارد یکی از کار‌های بزرگ و تاریخی در نظام اسلامی انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران است که هم اکنون در حال اجرا می‌باشد.

او افزود: طرح انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان در چهار خط در حال اجراست که خط اول آن به طول ۸۲۱ کیلومتر از خلیج فارس به استان کرمان و یزد اجرایی شده و هم اکنون در مسیر خود آب مورد نیاز صنایع و معادن را تامین می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: همزمان با افتتاح این خط انتقال، خط دوم انتقال آب از خلیج فارس برای صنایع و معادن خراسان رضوی به طول هزار و ۵۴۰ کیلومتر در دست اجراست.


بیشتر بخوانید


رزم حسینی بیان کرد: خط سوم انتقال آب به اصفهان نیز از مسیر هرمزگان، کرمان و یزد است و عملیات اجرایی آن در حال انجام می‌باشد تا آب مورد نیاز صنایع و پالایشگاه‌های اصفهان را تامین کند.

او تصریح کرد: خط چهارم انتقال آب نیز از دریای عمان به چابهار برای صنایع مناطق آزاد چابهار در حال اجراست.



انتهای پیام/ا. غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا صنایع رو کنار دریا تاسیس نکردید؟