سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آلودگی آب به جان ماهیان گاماسیاب افتاد/تلفات از ۴۸ ساعت قبل آغاز شد

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه گفت : بخشی از آبزیان از جمله ماهی‌های رودخانه گاماسیاب در محدوده شهرستان هرسین به دلیل آلودگی تلف شدند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فریدون یاوری مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه گفت : تلف شدن ماهی های گاماسیاب در پی آلودگی رودخانه گاماسیاب رخ داده است و تحقیقات و آزمایش های دقیق به منظور شناسایی و برخورد قضایی با عملان این رخداد ناگوار در جریان است.

او گفت : تعدادی از افراد سودجو ماهی های تلف شده در گاماسیاب را جمع آوری و در بازار عرضه کرده اند از این رو از عموم مردم استان به ویژه ساکنان شهرستان هرسین تقاضا داریم تا اطلاع ثانوی از خرید ماهی های رودخانه گاماسیاب از مراکز غیر معتبر خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه افزود: بدون شک مراجه ذیصلاح با عوامل توزیع ماهی های آلوده در بازار برخورد قضایی خواهند کرد.

علت تلفات آبزیان در رودخانه گاماسیاب چیست؟

سیدرضا چقاکبودی رئیس اداره محیط زیست شهرستان هرسین در خصوص تلفات آبزیان در رودخانه گاماسیاب، گفت: این تلفات از ۴۸ ساعت قبل آغاز شد و محدوده بروز آن نیز از پل فلزی در نزدیک شهر بیستون تا پل چهر است.

او ادامه داد: هنوز برآورد دقیقی از تعداد ماهیان تلف شده مشخص نیست و کار در دست بررسی است، اما آنچه مشهود است آمار تلفات بالا و بیش از هزاران قطعه است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان هرسین با بیان اینکه از ابتدای مشاهده تلفات کار پایش رودخانه و واحدهای صنعتی مسیر آغاز شد، ادامه داد: نمونه‌گیری انجام و به آزمایشگاه محیط زیست ارسال شده و در دست بررسی است و به محض مشخص شدن دلیل اصلی تلفات اطلاع‌رسانی انجام و با مسببین احتمالی برخورد خواهد شد.

چقاکبودی با اشاره به اینکه هنوز مشخص نیست چه نوع آلودگی و مشکلی باعث تلفات آبزیان گاماسیاب شده، افزود: قطعا تنش آبی و خشکسالی که اکنون با آن مواجهیم در این تلفات بی‌تاثیر نیست، زیرا در شرایطی که دبی رودخانه کم باشد هرگونه آلودگی تشدید می‌شود.

او گفت: از آنجایی که ممکن است آبزیان تلف شده آلوده باشند، از دست زدن و یا مصرف این ماهی‌ها قطعا خودداری کنند.

چقاکبودی از مردم هرسین خواست تا اطلاع ثانوی از خرید ماهیان رودخانه‌ گاماسیاب هم خودداری کنند، زیرا ممکن است عده‌ای افراد سودجو نسبت به جمع‌آوری و فروش این ماهی‌های تلف شده اقدام کنند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.