سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پوتین سند استراتژی امنیت ملی روسیه را امضا کرد

منابع روسی اعلام کردند رئیس جمهور این کشور سند استراتژی امنیت ملی روسیه را امضا کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه با امضای سند استراتژی امنیت ملی روسیه این سند را به تصویب رساند.

مقامات روسیه اعلام کردند سند استراتژی امنیت ملی روسیه شامل تقویت توانایی‌های دفاعی، وحدت ملی، ثبات سیاسی و توسعه اقتصادی است.

مقامات روسیه در توضیح این سند افزودند: سند امنیت ملی روسیه بر اساس اصولی محکم تدوین شده است. مانند: روسیه یک کشور کاملا مستقل با سیاست داخلی و خارجی مستقل است و توانایی مواجهه و مقابله با فشار‌های خارجی را دارا می‌باشد.

چندی پیش وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ناوگان دریای سیاه این کشور همراه با سرویس امنیت فدرال از نقض مرز‌های روسیه در نزدیکی «کیپ فیولنت» در کریمه توسط ناوشکن «HMS Defender» انگلیس جلوگیری کردند.

ناوشکن انگلیسی سه کیلومتر در عمق آب‌های سرزمینی روسیه حرکت کرده بود و وزارت دفاع روسیه اقدام کشتی انگلیسی را به عنوان نقض کنوانسیون حقوق دریایی سازمان ملل متحد ارزیابی کرد.

پس از آن وزیر دفاع هلند در سخنانی مدعی مزاحمت جنگنده‌های روسیه برای یک رزمناو هلندی شد و گفت: «جنگنده‌های بی‌مسئولیت روسیه برای یک روزمناو هلندی در دریای سیاه ایجاد مزاحمت کردند.»

دریای سیاه این روز‌ها شاهد اختلافات شدید میان اروپا و روسیه می‌باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.