سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جنگی دیدنی از فورد موستانگ با تویوتا سوپرا در سری مسابقات Drag + فیلم

فورد موستانگ با تویوتا سوپرا در سری مسابقات Drag با یکدیگر رقابت کردند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فورد موستانگ و تویوتا سوپرا شاید رقبای مستقیمی نباشند، اما تجربه رانندگی مشابهی را ارائه می‌دهند. هر دو کوپه با موتور جلو و چرخ عقب قدرت کافی برای چرخاندن لاستیک دارند. با این حال، تفاوت‌های مشخصی وجود دارد که شرط بندی برای پیروزی در یک مسابقه درگ را غیرممکن می‌کند.

موستانگ قدرت بیشتری دارد، اما سوپرا سبک‌تر است. موستانگ با مشخصات Mach 1 وارد بازار می‌شود که بالاترین سطح را در استرالیا دارد. این خودرو هشت سیلندری از یک ۵.۰ لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد که ۴۶۳ اسب بخار قدرت (۳۴۵ کیلووات) و ۴۱۰ پوند فوت (۵۵۶ نیوتن متر) گشتاور تولید می‌کند؛  این خیلی بیشتر از ۳۸۲ اسب بخار سوپرا (۲۸۵ کیلووات) و ۳۶۸ پوند فوت (۵۰۰ نیوتن متر) است.

با این وجود، اختلاف وزنی ۶۰۴ پوندی (۲۷۴ کیلوگرمی) وجود دارد که یک مزیت قابل توجه به تویوتا می‌دهد. Supra برخلاف موستانگ صندلی عقب ندارد. این دو اتومبیل ورزشی مسابقه درگ انجام داده اند که در آن کنترل پرتاب، استارت خیابانی، شروع نورد در حالت اتوماتیک و شروع نورد در حالت دستی مورد بررسی قرار گرفت.

سوپرا در هر مرحله با پیروزی متفاوت، برنده شد. مسابقه با تنبل‌ترین تنظیمات اتومبیل (حالت دنده اتوماتیک) شروع شد و سوپرا نیز برنده شد. عملکرد سوپرا بسیار برتر از موستانگ بود، تویوتا در این مسابقه در ۱۲.۵۵ ثانیه با سرعت ۱۱۶ مایل در ساعت (۱۸۷ کیلومتر در ساعت) رانده شد و و در ۴.۴۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسید.

موستانگ در هر معیار کندتر بود و ۱۲.۸۹ ثانیه زمان نیاز داشت تا به ۱۸۵ کیلومتر در ساعت برسد.   برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت  به ۴.۸۶ ثانیه زمان نیاز داشت. این مسابقه نشان می‌دهد که یک ماشین عملکردی نیاز به اسب بخار بیشتری دارد تا با قدرت رانده شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.