سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنکور گروه زبان‌های خارجی در خراسان رضوی با بیش از ۱۳ هزار داوطلب برگزار شد

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: رقابت ۱۳ هزار و ۷۵۲ داوطلب ورود به دانشگاه ها در گروه زبان‌های خارجی، روز شنبه همزمان با سراسر کشور، در ۲۹ حوزه امتحانی و ۲۶ شهرستان خراسان رضوی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد ایزدیار نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: رقابت ۱۳ هزار و ۷۵۲ داوطلب ورود به دانشگاه ها در گروه زبان‌های خارجی، روز شنبه همزمان با سراسر کشور، در ۲۹ حوزه امتحانی و ۲۶ شهرستان خراسان رضوی آغاز شد؛ از این تعداد شرکت کننده، هشت هزار و ۵۹۹ نفر زن و پنج هزار و ۱۵۳ تن مرد هستند.

او افزود: کمترین تعداد شرکت کنندگان در این آزمون مربوط به حوزه امتحانی آموزش و پرورش میان جلگه با ۲۰ شرکت کننده است که ۱۲ نفر آن‌ها زن و ۸ نفر مرد هستند.


بیشتر بخوانید



مدیر خدمات آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: از یک میلیون و ۱۱۰ هزار و ۸۱۸ داوطلب ورود به دانشگاه‌ها در ۶۱۰ حوزه امتحانی کشور، که در چهار روز به رقابت پرداختند، سهم استان خراسان رضوی ۱۰۵ هزار و ۵۶۱ داوطلب در ۳۹ حوزه امتحانی بود.

ایزدیار بیان کرد: دفترچه سوالات این آزمون‌ها بر پایه نظام آموزشی ۶، ۳، ۳، تنظیم شده و داوطلبان باید به تمام سوالات پاسخ دهند.

او تصریح کرد: بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، نتایج اولیه آزمون ورودی دانشگاه‌ها در دهه اول مردادماه اعلام می‌شود، همچنین زمان انتخاب رشته نیمه دوم مردادماه تعیین شده و نتایج نهایی هفته اول شهریورماه مشخص می‌شود.


انتهای پیام//م.ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.