سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز اقلیم شناسی سازمان هواشناسی:

دلیل گرم‌تر شدن کره زمین مشخص شد

یک مقام مسئول گفت: طی ۴۰ سال اخیر دما در قطب شمال ۲ درجه افزایش پیدا کرده و کره زمین ۰.۸ درجه گرم‌تر شده است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، احد وظیفه، رئیس مرکز اقلیم شناسی سازمان هواشناسی در خبر 21 با اشاره به دلیل افزایش دما و گرم تر شدن کره زمین  بیان کرد: گازهای گلخانه ای عامل افزایش دما و گرمایش زمین هستند. مشخصا دو گاز دی اکسید کربن و متان اصلی ترین ها هستند که تولید دست بشر هستند.

وی افزود: با سوزاندن سوخت های فسیلی که توسط بشر انجام شده تبعاتی را به جو زمین تحمیل کرده ایم و چنین اثراتی که در حال حاضر شاهدید را رقم زدیم. این گرمای بی سابقه ای که هم اکنون شاهد هستید نیز دستمایه این اتفاق است.

وظیفه بیان کرد: طی 40 سال اخیر دما در قطب شمال 2 درجه افزایش پیدا کرده و کره زمین 0.8 درجه گرم تر شده است. قبل از قرن 19 دمای متوسط زمین 1.2 درجه افزایش پیدا کرده است. تا زمانی که ما سرگرم تولید گازهای گلخانه ای هستیم این روند ادامه خواهد داشت. تا سال 1950 ترکیب زمین به نحوی بود که در هر یک میلیون ذره 287 ذره کربن دی اکسید وجود داشت ولی حالا از هر یک میلیون ذره  به 414 ذره دی اکسید کربن است.

انتهای پیام/

برچسب ها: زمین شناسی ، دمای هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
محسن
۱۵:۰۲ ۱۹ تير ۱۴۰۰
دلیلش خروج آمریکاازمعاهدات آب وهوایی توسط شخص ترامپ میباشدبرق هسته ای هم نمیگذاره کشورهاداشته باشن ازبس بدجنس هست.
عمار
۰۷:۱۹ ۱۲ تير ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
جوش آوردن مغز و اعصاب خردمندان عادلین مستضعفین بینوایان محرومین بیکاران بی پولان آه ناله های نا امیدانه و افسرده غمنگیزشان کره زمین را به نقطه جوش رسانده و آتشفشانها فوران می کنند یخهای یخچالهای بزرگ قطبها آب می شوند خورشید فشارش را بیشتر می کند جنگلها را به آتش می کشد و هزاران بلیات دیگر نازل می شود برای اینکه به حرفها و نیازهای خردمندان مستضعفین اهمیت داده نمی شود تولید گازهای گلخانه ایی افزایش می یابد بخاطر اینکه مسئولان دلشان نمی خواهد سوختهای فصیلی را در جهان جمع آوری کنند و از سوختهای پاک استفاده کنند . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
ناشناس
۲۲:۲۲ ۱۱ تير ۱۴۰۰
آقا ،باید با تمام مردم دنیا زنجیره بشیم برا ی اکسیژن...
خدایا خودت کمک کن.