سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنی که استخدام شد تا ۱۳ سال دروغ بگوید!

یک زن چینی مجبور شد برای جلوگیری از شکستن قلب مادربزرگش زنی را استخدام کند تا ۱۳ سال برای جلوگیری از غصه‌دار شدن مادربزرگ به او دروغ بگوید.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ۲۴ آ ای؛ چن جینگ، ۴۶ ساله از شیان چین، اخیراً مادربزرگ خود را که ۱۰۰ ساله بود از دست داد. جینگ در طول ۱۳ سال آخر زندگی مادربزرگش تمام تلاشش را کرد تا مادربزرگ باور کند دخترش که در سال ۲۰۰۳ مرده، هنوز زنده است. جینگ از ترس اینکه خبر مرگ مادرش، مادربزرگ را شوکه کند زنی را استخدام کرد تا از طریق تلفن صدای مادرش را تقلید و با مادربزرگ به عنوان دخترش صحبت کند.


بیشتر بخوانید


مادری که ۱۳ سال با صدای جعلی زندگی کرد

مادر جینگ، ژنگ کونگونگ و مادربزرگش بسیار بهم نزدیک بودند و حتی پس از ابتلا ژنگ به سرطان ریه در سال ۲۰۰۳، او مرتباً مادرش را می‌خواست. ژنگ زمانی که متوجه شد بیماری او را از بین خواهد برد ده‌ها پیام صوتی ضبط کرد و از دخترش جینگ خواست که آن‌ها را برای مادربزرگش بفرستد تا نگران نشود. جینگ به آخرین خواسته مادرش احترام گذاشت و پس از مرگ دلخراش او، همچنان به ضبط صدا برای مادربزرگش ادامه داد.

پیام‌های صوتی مدتی مادربزرگ را مشغول کردند، اما جینگ خیلی زود فهمید که مادربزرگش فهمیده که پیام‌ها از قبل ضبط شده اند، بنابراین او به دنبال زنی رفت تا صدای مادرش را تقلید کند و از او خواست که مادربزرگ را صدا کند و به او اطمینان دهد که همه چیز خوب بود.

چن جینگ، خواهر، برادرش و زنی که او را استخدام کرده بودند موفق شدند مادربزرگ را به مدت ۱۳ سال، فریب دهند. زنی که صدای مادر را تقلید می‌کرد، هربار بهانه‌های مختلفی را برای نرفتن به دیدن مادرش بهانه می‌کرد. او یک بار از طریق تلفن به مادربزرگ گفت که تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته و نمی‌تواند به دیدنش برود.

جینگ و برادران و پسر عموهایش اخیراً صدمین سالگرد تولد مادربزرگشان را جشن گرفتند. همه به دیدار او آمدند و به احترام او آتش بازی برپا کردند. گرچه مادربزرگ از دیدن همه فرزندان و نوه هایش خوشحال به نظر می‌رسید، اما از اینکه دختری که بیش از یک دهه او را ندیده بود هنوز به خانه برنگشته، کاملاً ناامید بود. جینگ به او اطمینان داد که مادرش خوب است و مشغول مراقبت از عروسش است.

چن جینگ با چشمانی اشکبار گفت که مادرش تنها فرزند مادربزرگ است و او همه چیز را فدای دخترش کرد؛ بنابراین خبر مرگ مادرم برای شکستن قلب مادربزرگ کافی بود. مادربزرگ دو ماه پس از مراسم تولدش بدون اینکه بتواند دخترش را ببیند، از دنیا رفت. چن معتقد است که فریب دادن مادربزرگش کار درستی بوده تا او از تلخی غم و اندوه در امان بماند.

گفتنی است که این داستان غم انگیز در تمام شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های چینی گسترش یافت و کاربران بسیاری تحت تاثیر قرار داد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۳ تير ۱۴۰۰
این واقعا خبره، تو ایران که بچه ها از وقتی که زبون باز می کنند تا مرگشون دروغ میگن. حتی قسم دروغ می گویند.
میگه به خدا اصل و جنس تقلبی میده
10 ساعت جلوی در خونه مردم پارک می کنه میگه به ابالفضل 5 دقیقه بود
بقیه دوستان دروغ های روزانه را بگن...
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۳ تير ۱۴۰۰
ما هم دروغ میگیم اما ن 13 سال ی عمری
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۳ تير ۱۴۰۰
واقعا چ ریسک بزرگی کرده ب خاطر مادر بزرگ ش 13 سال دروغ بگوید واقعا خیلی حرف
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۳ تير ۱۴۰۰
احسن احسن افرین
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۳ تير ۱۴۰۰
علی برکت الله
ناشناس
۰۸:۲۷ ۱۳ تير ۱۴۰۰
متاسفانه الان طوری شده که هر شخصی به خودش اجازه میده توی هر موقعیتی دروغ بگه و بعد هم بگه مصلحتی بوده! در حالیکه فقط مصلحت شخصی خودش مطرح بوده!! همین هم باعث شده تا "دروغ مصلحتی" امری بد و مذموم شمرده بشه! در حالی که واقعا موقعیت هایی وجود داره که صداقت و راستگویی نه تنها چیزی رو حل نمیکنه بلکه باعث آسیب رسیدن به دیگران میشه و اینجا باید دید مصلحت چیه
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۳ تير ۱۴۰۰
دروغ شده بخشی از فرهنگ
ناشناس
۰۷:۳۳ ۱۳ تير ۱۴۰۰
اونهایی که بدون آزمون با پارتی استخدام دولت شدن باعث نارضایتی ما تحصیلکرده هستن منم میخوام مثل دیگران بدون آزمون در دولت جذب بشم
عمار
۰۶:۰۲ ۱۳ تير ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
دروغگویان دشمنان خداوند جل جلاله هستند بسیار کار و عمل بدی و نا پسند و ناشایستی کرده که 13 سال دروغگویی کردند باید واقعیات رو به مادر بزرگشان می گفتند و او هم باید واقعیت را می پذیرفت . والسلام و صلوات التماس دعا .
ناشناس
۰۵:۴۳ ۱۳ تير ۱۴۰۰
گریه کردم.خداجونم به همه سلامتی عنایت بفرما
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۳ تير ۱۴۰۰
دروغ مصلحتی ایرانی ها به چین هم سرایت کرده
ناشناس
۰۱:۳۵ ۱۳ تير ۱۴۰۰
مطمئن باشید مادربزرگه اونها روفریب داده ومیدونسته دخترش مرده
ناشناس
۰۱:۳۰ ۱۳ تير ۱۴۰۰
بازم دمش گرم. هنوز انسانیت نمرده
ناشناس
۰۰:۴۲ ۱۳ تير ۱۴۰۰
چونکه برای خانواده من هم پیش امده
یک طوری رویم تاثیر گذاشت
ما هم نگذاشتیم مادرم تا زنده بود
از جوانمرگ شدن بردارم باخبر شود
خیلی دورع گفتیم .فقط بخاطر مادرم
ناشناس
۰۰:۴۱ ۱۳ تير ۱۴۰۰
ماهم به خاله ام نگفتیم نوه اش فوت شده.گفتیم رفته خارج از کشور...اونم باور کرد.چون بیمار بود والبته یکسال ونیم بعد فوت شدن.
برای شادی روح همه رفتگان.صلوات
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۳ تير ۱۴۰۰
اون دنیا خاله ات میاد سر پل صراط جلوتو میگیره
نا شناس۹
۲۳:۵۳ ۱۲ تير ۱۴۰۰
غصهای دل هر کدام از ما یک کتاب داستانه .
ناشناس
۲۳:۲۲ ۱۲ تير ۱۴۰۰
اوه حالا اگه ما بودیم
ناشناس
۲۳:۰۳ ۱۲ تير ۱۴۰۰
اعدام
ناشناس
۲۲:۵۶ ۱۲ تير ۱۴۰۰
داستان غمناکی بودش
نا شناس۹
۲۳:۵۲ ۱۲ تير ۱۴۰۰
ما خودمون قصهای دلمون یه کتاب داستانه از بدبختیهای که هر روز میکشیم و میبینیم