سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

اعتبارات صندوق هنرمندان به ۳۵۰ میلیارد تومان می‌رسد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: یکی از کار‌های مهم در لایحه بودجه ۱۴۰۰ مربوط به تقویت اعتبارات صندوق هنرمندان به مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در نشست با فعالان فرهنگی و هنری کاشمر گفت: انتظارات از عرصه فرهنگ و هنر با اعتبارات فاصله زیادی دارد در واقع سهم حوزه فرهنگ از بودجه عمومی کشور کمتر از دو درصد و سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حدود نیم درصد است، مبنی بر این واقعیت تلخ باید در زمینه انتظارات تجدید نظر شود.


بیشتر بخوانید


او افزود: یکی از کار‌های مهم در لایحه ۱۴۰۰ بودجه مربوط به تقویت اعتبارات صندوق هنرمندان به مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان است که شامل بیمه و بیکاری به این بخش اختصاص یافته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه از مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبارات هنرمندان مبلغ ۱۰۰میلیارد تومان برای حمایت از حوزه فعالان قرآنی اختصاص یافته است، ادامه داد: نگاه رهبر انقلاب حمایت از موسسات مردمی خودجوش است، برای نخستین بار اقداماتی در این خصوص انجام شده  و برای حمایت از موسسات فرهنگی، هنری و مذهبی اعتبار خوبی پیش بینی شده است.

او تصریح کرد: طرح اقتصاد فرهنگ و هنر که در آن بیمه و  مسکن مورد توجه قرار گرفته است در دستور کار قرار دارد.

 آقا تهرانی در جهت حمایت از تولیدات هنری کاشمر بیان کرد: جشنواره تئاتر میثاق و تولید انیمیشن داخلی مورد پیگیری قرار خواهند گرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان، ایجاد ردیف مستقل و ملی برای آرامگاه شهید آیت الله مدرس (ره) و پیگیری مشکلات رسانه‌های مکتوب و غیر مکتوب را تصویب کرد.


انتهای پیام//ه. ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.