سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تأمین "نهاده‌‌های دامی" دغدغه‌ای که همچنان باقی است

کمبود بارش‌ها سبب شده تا شاهد باشیم میزان علوفه به کمترین حد خود رسیده باشد و دامداران خراسان رضوی با معضلاتی در این زمینه روبرو هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، نهاده‌های دامی و افزایش قیمت آن یکی از مشکلات مهم دامداران در شهرستان گناباد است و تفاوت قیمت نهاده دامی و شیر سبب شده دامدار به سمت ورشکستگی حرکت کند.

 محمدرضا اورانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: امسال  حدود ۶۲ درصد بارش‌ها کاهش پیدا کرده و به تبع آن تولید محصولات زراعی کاهش داشته و لذا در حال حاضر در اراضی، علوفه‌ای برای چرا نیست و دامدار با کمبود علوفه روبه رو است.
او افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شده تا به استان‌هایی که بالای ۷۰ درصد کاهش بارندگی داشته‌اند نسبت به سال گذشته ۲ برابر و استان‌هایی مانند خراسان رضوی که بین ۴۰ تا ۷۰ درصد کاهش بارندگی داشته اند ۵۰ درصد نسبت به قبل نهاده بیستری داده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: امسال در مرحله اول ۱۶۷۰۰ تن جو به عنوان سهمیه خشکسالی وارد استان شده و بین دامداران سبک توزیع و در مرحله دوم ۹۷۱۷ تن جو و ۷۵۷۰ تن ذرت به استان تخصیص یافته که در بین گاوداران غیر صنعتی روستایی توزیع شده است.

اورانی خاطرنشان کرد: در مرحله سوم تامین نهاده‌های دامی نیز ۴۶ هزار تن سهمیه جو به خراسان رضوی اختصاص یافته که در حال توزیع می‌باشد.

انتهای پیام//ا.د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.